ترافیک، مانع امدادرسانی به موقع آتش‌نشانان شهرکردی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از ترافیک بالای خیابان‌های شهر انتقاد کرد و گفت: ترافیک بی‌مورد شهری در شهرکرد مانع امدادرسانی نیروهای آتش‌نشانی است.

عنایت‌الله راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر در چند خیابان شهرکرد از جنوب به شمال شهر شامل میدان تا چهارراه بوعلی سینا، میدان فردوسی-چهارراه دروازه فارسان، چهارراه فردوسی-فردوسی شمالی تا خیابان آیت الله دهکردی، میدان امامزادگان، چهارراه بازار، چهارراه ولی عصر (ولی عصر شمالی تا کاشانی)، میدان دوازده محرم جنوبی، دوازده محرم جنوبی، دوازده محرم، چهارراه فصیحی، میدان بسیج، چهارراه هواپیمایی تا پارک ملت، میدان انقلاب، چهارراه سعدی، مولوی-دامپزشکی تا گودال چشمه و از غرب به شرق شهر شامل خواجه نصیر-ملت از میدان انقلاب تا فردوسی -۱۷ شهریور، چهارراه سعدی شرقی تا سه راه سینما و چهارراه فردوسی حادثه‌ای رخ دهد، امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در خیابان مولوی نیز در قسمت ساختمان‌های پزشکان و خیابان پرستار ترافیک بسیار بالایی وجود دارد، تصریح کرد: در جلسه‌ای با دادستان مرکز استان مقرر شد مکانی برای خط ایمنی شهر قرار داده شود تا هر زمان حادثه‌ای رخ داد بتوان از این خیابان‌ها عبور کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: پیگیر این مهم بودیم تا بتوان در شهر به راحتی و به سرعت خدمات ارائه داد، اما متأسفانه تعداد خودروها بدون در نظر گرفتن بستر کافی روز به روز در حال افزایش است که این امر امدادرسانی آتش‌نشانی را در حوادث با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی ادامه داد: خط ویژه برای نیروهای امدادرسان آتش‌نشانی از دروازه فارسان تا خیابان آیت الله دهکردی قرار داده شده است که متأسفانه ترافیک بالایی دارد، اما در این میان شهروندان نیز باید همکاری لازم را با خودروهای آتش‌نشانی داشته باشند.

راهنورد گفت: متأسفانه در تصمیم‌گیری‌ها برای ایجاد خیابان‌ها و ساختمان‌ها، آتش‌نشانی دخیل نیست تا نکات ایمنی را مطرح کند.

کد خبر 536499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.