۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
شهر کاج سیستم فاضلاب ندارد

سرپرست شهرداری شهر کاج با بیان اینکه شهر کاج سیستم فاضلاب ندارد، گفت: پساب شهر به سمت اراضی کشاورزی هدایت می‌شود زیرا توپوگرافی شهر دارای شیب بوده و نمی‌توان پساب را به هر سمتی هدایتی کرد.

کرامت نیکخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهر کاج همواره با مشکل کمبود آب مواجه بوده است، اظهار کرد: با وجود واقع شدن این شهر در مجاورت رودخانه، مشکل تأمین آب فضای سبز همچنان وجود دارد.‌

وی با بیان اینکه شهر کاج سیستم فاضلاب نداشته و امکان استفاده از پساب فاضلاب برای فضای سبز وجود ندارد، تاکید کرد: پساب شهر به سمت اراضی کشاورزی هدایت می‌شود زیرا توپوگرافی شهر دارای شیب بوده و نمی‌توان پساب را به هر سمتی هدایتی کرد چرا که موجب آلودگی رودخانه خواهد شد.

سرپرست شهرداری شهر کاج ادامه داد: یک پارک جنگلی با مساحت حدود ۸۰ هکتار به منظور افزایش فضای سبز شهری برای کاج مدنظر است که البته در فرآیند دریافت مجوزهای قرار دارد و سال آینده اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این پارک جنگلی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران فضای مناسبی فراهم کند، اظهار کرد: برای این پارک می‌توان بر اساس کاربری گردشگری با توجه به پتانسیل‌های موجود و قرار گرفتن در شمال رودخانه، طرح ویژه‌ای تعریف کرد.

نیکخواه گفت: علی‌رغم اینکه کاج از سال ۹۲ شهر شده است، هنوز بافت روستایی دارد، البته در این مدت اجرای آسفالت، جداول و مسیل‌ها انجام شده، اما در زمینه فضای سبز کار چندانی صورت نگرفته است.

کد خبر 536497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.