آمریکا تا تحریم‌ها را لغو نکند اجازه ندارد پای میز مذاکره بیاید

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: روش ایران در مذاکرات تغییر کرده است اما خواسته لغو همه تحریم های هسته ای همچنان پا برجاست.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، با اشاره به رایزنی‌های مقامات کشور با کشورهای طرف برجام به صورت جداگانه، اظهار کرد: مذاکرات ۸ آذر ماه انجام می‌شود، رایزنی‌ها در واقع مقدماتی است برای مذاکرات اصلی و ایجاد شناخت بین تیم‌های مذاکره کننده. لازم است طرف‌های غربی با دیدگاه و روش دولت جدید ایران آشنا شوند و تیم ما نیز از دیدگاه آنها مطلع شود.

وی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چند که در روش مذاکرات تغییری ایجاد شده است اما مطالبه و خواسته ایران هیچ تغییری نکرده و ما همچنان مطالبات گذشته خود را مبنی بر برداشتن همه تحریم‌های هسته‌ای و لغو فشارهای اقتصادی است. همچنین تاکید داریم بازگشت آمریکا به برجام به شرط متعهد شدن به توافق هسته‌ای است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها به برجام برنگردند حاضر به مذاکره با کشورهای گروه ۱+۵ نخواهیم بود و مذاکره را در قالب گروه کشورهای ۱+۴ ادامه می‌دهیم، آمریکا باید به برجام برگردد و به گفتگوها، توافقات متعهدها شود و در سیاست خود و سیاست‌هایی که ترامپ ایجاد کرده تغییر دهد چرا که این سیاست‌ها در برجام بن بست ایجاد کرده است.

آصفری با تاکید بر اینکه مذاکرات در قالب کشورهای ۱+۴ پیش می‌رود، تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا به تعهدات خود عمل نکند اجازه ندارد پای میز مذاکرات حاضر شود.

کد خبر 536472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.