تولید روزانه ۳۰۰ تن پسماند در میادین میوه و تره بار تهران

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از برنامه ریزی برای تبدیل پسماند میادین میوه و تره بار به کود با ایده‌های نو، برنامه ریزی‌های سازمانی و استفاده از تجربه‌های موفق خبر داد.

به گزارش ایمنا، شادی مالکی درباره آخرین وضعیت تناژ و تبدیل پسماندهای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اظهار کرد: ما در سازمان مدیریت پسماند چهار پهنه در نظر گرفتیم تا تمام ضایعات حجیم مانند سرشاخه‌ها و پسماند میادین میوه و تره بار به این سایت‌ها منتقل و تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه پیش تر سرشاخه‌ها و پسماند میادین میوه و تره بار به سایت دفع پسماند آرادکوه منتقل می‌شد، افزود: سال گذشته یکی از سایت‌های جمع آوری پسماند حجیم در منطقه ۱۸ تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و امسال نیز سایت آبعلی را در دستور کار خود قرار دادیم و به دنبال ادامه همین مسیر در دیگر پهنه‌ها هستیم.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: پسماند منتقل شده به کود گرانول تبدیل می‌شود و در اختیار مناطق و پیمانکاران برای استفاده در فضای سبز قرار می‌گیرد.

مالکی با اشاره به تناژ پسماند تولید شده میادین میوه و تره بار، گفت: در حال حاضر میزان پسماند تولیدی میادین میوه و تره بار در روز عددی در حدود ۳۰۰ تن است.

وی تصریح کرد: از این تناژ پسماند ورودی از میادین میوه و تره بار (۳۰۰ تن در روز) ۲۰ تن آن در صنایع تبدیلی به کود مصرفی تبدیل می‌شود و ما در سازمان مدیریت پسماند به دنبال این هستیم که میزان تولید کود با استفاده از صنایع تبدیلی را افزایش دهیم.

به گزارش ایمنا، معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: در سازمان پسماند به دنبال این هستیم با ایده‌های نو، برنامه‌ریزی‌های سازمانی و استفاده از تجربه‌های موفق در حوزه تبدیل پسماند میادین میوه و تره بار به کود موفق عمل کنیم.

مالکی تاکید کرد: به دلیل گسترده بودن فضای سبز شهر تهران در حال حاضر میزان کود تولیدی در حد استفاده فضای سبز است و با افزایش ظرفیت تولید می‌توان آن را در اختیار شهروندان نیز قرار داد.

منبع: سایت شهر

کد خبر 536428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.