کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی گازهای تولیدی گلخانه‌ای ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خاموش شدن مشعل‌های گازی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: تاکنون اعلام می‌کردیم به جای ۴ درصد، ۵ درصد گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در مراسم پایان مشعل‌سوزی و ارسال گازهای اسیدی مجتمع پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان به منطقه آغاجاری که امروز برگزار شد، با تشکر از مسئولان ذی‌ربط این پروژه، اظهار کرد: در اجلاس گلاسکو اعلام کردیم که ایران گام به گام و منطبق با اسناد بالادستی در حال پیش رفتن در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای است و امروز نماد عینی این موضوع را در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس دیدیم.

وی افزد: این کار در سخت‌ترین شرایط تحریم، به دست جوانان برومند ایرانی و بدون استفاده از هیچکدام از ظرفیت‌های خارجی انجام و یکی از آرزوهای ملت ایران برآورده شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیش از این، زمانی که وارد خوزستان می‌شدیم می‌دیدیم چگونه شبانه مشعل‌های گازی که از نظر قیمت و ارزش افزوده می‌توانستند ظرفیت عالی ایجاد کنند، می‌سوختند و جو را آلوده و شهرها را با مشکل مواجه می‌کردند اما امروز با خاموش شدن این مشعل در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به دنیا نشان دادیم که می‌توانیم.

وی تصریح کرد: تزریق گازهای ترش به مجموعه پالایشگاه آغاجاری و سایر پالایشگاه‌ها موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و همچنین افزایش فشار لایه‌های گازی زیر زمین و سهل الوصول‌تر شدن گازها می‌شود. از طرفی نیز رؤیای همیشگی مردم ایران به ویژه مردم خوزستان که استان دلیرمردان است و باید به جایگاه خود برسد، به منصه ظهور رسید.

سلاجقه افزود: با تلاش کارشناسان غیرتمند ایرانی دیدیم که آخرین مشعل این پالایشگاه خاموش شد. از نظر دستاوردهای محیط زیستی، مردم مطمئن باشند که ایران ارتقا می‌یابد. تاکنون اعلام می‌کردیم به جای ۴ درصد، ۵ درصد گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده‌ایم اما اکنون با افزایش این روند در شرق کارون، حداقل این رقم به ۸ تا ۱۰ درصد می‌رسد.

کد خبر 536333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.