نظارت کمیسیون فرهنگی مجلس بر مرمت بناهای تاریخی اصفهان

دبیر کمیته میراث فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون حتماً پیگیر تعمیرات و مرمت بناهای تاریخی اصفهان خواهد بود.

سیدمجتبی محفوظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز بازدیدی از مسجد امام و مجموعه شیخ لطف‌الله و همچنین عالی‌قاپو که آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی بسیار ارزشمندی است و اشکال هندسی به کار گرفته شده و مهندسی سازه‌های آنها که ۴۰۰ سال پیش در این بناها به کار رفته، بازدید کردیم؛ این آثار بسیار ارزشمند و شگفت‌آور است به نحوی که شاید امروزه با این میزان از پیشرفت علوم هم نتوان مانند آنها خلق کرد.

وی افزود: باید از این آثار باستانی ارزشمند مراقبت شود، به دلیل مرور زمان و تغییرات آب و هوایی، بخشی از این بناها با فرسودگی‌هایی مواجه شده که لازم است برای تعمیرات آن اقدامات اساسی توسط متولیان امر انجام شود.

دبیر کمیته میراث فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون حتماً پیگیر تعمیرات و مرمت بناهای تاریخی اصفهان خواهد بود، گفت: مجلس بر اساس وظیفه نظارتی که دارد این موارد را به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری منتقل خواهد کرد و از آنها خواسته می‌شود هر چه سریع‌تر برای این کار اقدام کنند.

محفوظی اضافه کرد: این آثار باستانی متعلق به کل کشور است و لازم است هر چه سریع‌تر برای مرمت آن اقدام جدی شود.

کد خبر 536328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.