سالن اجلاس اصفهان نموداری از اسلام و ایرانیت/تلاش می‌کنیم بودجه این مرکز تامین شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با نقش این کمیسیون در پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، گفت: در این شرایط وجود مکان‌هایی همچون این مرکز که می‌توان نموداری از اسلام و ایرانیت باشد، اقدام مؤثری در خنثی کردن این سیاست‌ها است.

مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از تحولاتی که در کمیسیون فرهنگی مجلس ایجاد شد این بود که اعضا آن می‌توانند بر حسن اجرای قانون هم نظارت و قانون را اصلاح و ترمیم کنند، در همین راستا اعضا به استان‌های مختلف سفر می‌کنند.

وی افزود: امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان هم حضور پیدا کردیم. از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی برای ایجاد چنین مجموعه‌ای در اصفهان انجام شده بود که اجرایی نشد، اما به همت شهرداری اصفهان این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این پروژه از هنر مردم اصفهان و نقش‌ها و طراحی‌های هنری این شهر استفاده شده است؛ امیدواریم بودجه لازم برای اتمام این پروژه فراهم شود تا عملیات اجرایی آن به پایان رسد.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه ایران و فرهنگ اسلامی آن منحصربه‌فرد است، اضافه کرد: با القا و ترویج این فرهنگ، انقلاب اسلامی به دنیا صادر می‌شود، می‌توان در چنین پروژه‌های عمرانی بین المللی هم زمینه‌های اسلامی و دینی را به‌کار گرفت.

وی ادامه داد: هویت هنری و فرهنگی انقلاب اسلامی با به‌کارگیری در این پروژه‌ها برای نسل‌های آینده ماندگار خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با نقش این کمیسیون در پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، گفت: استکبار جهانی اکنون تلاش‌های زیادی برای اسلام ستیزی و ایران ستیزی انجام می‌دهد، در این شرایط وجود مکان‌هایی همچون این مرکز که می‌توان نموداری از اسلام و ایرانیت باشد، اقدام مؤثری در خنثی کردن این سیاست‌ها است.

آقاتهرانی همچنین درباره تأمین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه سالن اجلاس اصفهان، اضافه کرد: تلاش خود را می‌کنیم تا بودجه لازم برای این پروژه تأمین شود، هم‌اکنون هم بودجه فرهنگی افزایش یافته است که اقدام شایسته‌ای است.

کد خبر 536317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.