۴۰ درصد ظرفیت‌های تولیدی کشور معطل است

رئیس جمهور گفت: توسعه‌یافتگی باید در سایه حفظ محیط زیست اتفاق بیفتد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، امروز در ادامه برنامه‌های سفر به استان زنجان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مردم نماینده مردم زنجان، اظهار کرد: باید در اجتماع مردمی حضور پیدا می‌کردم و از دیدگاه‌های اقشار مختلف بهره‌مند می‌شدم که به جهت کرونا محقق نشد.

وی با اشاره به مسئله فرهنگ در استان زنجان، تصریح کرد: فقها و فلاسفه زنجان تنها به زنجان تعلق ندارند بلکه در همه محافل علمی وجهان می‌درخشد. شیخ اشراق آوازه‌گران سنگی دارد، علامه هیدجی و سرداران بزرگ و غواصان دریادل برای ما مسئولان درس‌آموز است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولیت را همین غواصان و شهدا در اختیار ما گذاشتند، افزود: این عزیزان درس بزرگی به ما دولتمردان دادند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد شهدا، گفت: مسئولیت خطیری بر گردن مسئولان نظام است.

رئیسی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در بحث فرهنگی و پیوست فرهنگی که به شورای عالی فرهنگی دادند، افزود: فعال کردن اقتصاد فرهنگ قابل توجه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و الگوسازان باید در این بخش تلاش مضاعفی داشته باشند و مسئولان به هدایت، نظارت و حمایت جدی و تسهیلات و حمایت‌های حقوقی از اصحاب فرهنگ انجام شود.

وی با قدر دانی از تلاش کادر درمان، ادامه داد: واکسیناسیون عمومی که در جهت صیانت از جان مردم است؛ در استان نیز در امر واکسیناسیون قدم‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس جمهور توجه به محیط زیست را در سایه توسعه یافتگی دانست و افزود: اولویت دولت ما پروژه‌های نیمه تمام است که مردم را رنج می‌دهد و سرو سامان دادن پروژه‌ها از اولویت دولت است و توجه به حوزه زنان و حقوق آنان، زنان سرپرست خانواده و بد سرپرست و اشتغال آنها از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که توجه به این مقوله موجب آرامش بانوان خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیوست حکم انقلاب فرهنگی توجه به نهاد خانواده و حفظ کرامت بانوان است که در رسانه‌ها اشاره نشد و باید پیوست فرهنگی در این خصوص مورد توجه قرار گیرد و مهدهای کودک در مراکز کار در قانون جمعیت آمده و دولت هم باید همت جدی کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۱ با محور عدالت خواهد بود، افزود: اصلاح ساختار بودجه با محور عدالت و تقسیم امکانات و آمایش سرزمین خواهد بود.

وی با انتقاد از تعطیلی ۸۰ و احد معدنی در استان زنجان، گفت: جلوگیری از خام فروشی از مسائل مهمی است که باید در اقتصاد کشور و استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس جمهور سهم کشورمان از اقتصاد منطقه را دو درصد دانست و افزود: سهم ما از اقتصاد منطقه قابلیت افزایش از بیست میلیارد دلار به چهل میلیارد دلار دارد و کشورهای مختلف طالب تولیدات ایرانی هستند و باید تولید در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها محور قرار گیرد. کارخانه‌های که زمینه اشتغال یک هزار نفر باشد و چند شیفت کار کند، چرا باید تعطیل باشد و امروزه شاهد هستیم که حدود ۴۰ درصد ظرفیت‌های تولیدی معطل است.

کد خبر 536316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.