بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی می‌شود روند نزولی قیمت بیت کوین تا محدوده ۵۰ تا ۵۵ هزار واحد ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباربیت‌کوین ۵۹ هزار و ۲۴۸ دلار

·:ETHبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباراتریوم چهار هزار و ۱۹۹ دلار

· BNBبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباربایننس‌کوین ۵۶۷ دلار و ۵۱ سنت

· ADAبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارکاردانو یک دلار و ۸۳ سنت

· DOGEبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباردوج‌کوین ۲۳ سنت

· XRPبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارریپل یک دلار و ۹ سنت

· DOTبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارپولکادات ۴۰ دلار و ۵۵ سنت

· SOLبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارسولنا ۲۰۹ دلار و ۸۷ سنت

· SHIBبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارشیبا این و ۰.۰۰۰۰۴۶ دلار

· TERAبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارترا ۴۱ دلار و ۵۹ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار، یو اس دی کوین(Usd coin)بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارو بایننس یواس‌دی (Binance usd)بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباراستیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است:

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی تداوم روند نزولی تا محدوده ۵۰ تا ۵۵ هزار واحد را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

اخبار مهم

چرا در این مقطع خرید اتر می‌تواند سودمندتر از سولانا باشد؟

اخیراً دیده‌ایم که سولانا (SOL) موفق شده است توجه سرمایه گذاران را از کاردانو (ADA) به عنوان یکی از بزرگترین رقبای اتریوم، به سمت خود جلب کند. حال، با رشدی خیره کننده ، رمز ارز SOL با کسب جایگاهی در لیست پنج ارز برتر بازار، به عنوان رقیب اصلی اتریوم (ETH) ظاهر شده است.

قیمت سولانا (SOL) اخیراً با افزایش نجومی از مرز ۲۶۰ دلار گذشته است. ولی با تمام این اوصاف، چندین شاخص فاندامنتال نشان می‌دهند که در این مرحله، خرید اتریوم (ETH) برای سرمایه‌گذاران می‌تواند بیش از خرید سولانا (SOL) مفید باشد.

اگر به نمودار حرکات قیمت دو ارز طی سه ماه گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که قیمت SOL به شدت از حرکات ETH پیروی کرده است. اما به نظر می‌رسد روند رشد سولانا بسیار سریع‌تر اتفاق افتاده است.

با این حال، اگر به «درآمد» یعنی هزینه‌های پرداختی به پروتکل، ماینرها و اعتبارسنج‌ها نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اتریوم با اختلاف زیادی سولانا را شکست می‌دهد. درآمد انباشته اتریوم از زمان آغاز به کار ۸.۸ میلیارد دلار است در حالی که این رقم برای سولانا تنها ۱۶.۴ میلیون دلار است که تقریباً ۵۰۰ برابر تفاوت را نشان می‌دهد. با این حال، با توجه به اینکه اتریوم بسیار قدیمی‌تر است، مقایسه آن ممکن است منصفانه نباشد.

با مقایسه این معیار در نمودار هفتگی هم خواهیم دید که اتریوم ۴۷۱ میلیون دلار درآمد داشته است در حالی که سولانا ۱.۶ میلیون دلار درآمد را نشان می‌دهد. واضح است که اتریوم با اختلاف زیادی برنده است. با در نظر گرفتن ضریب نسبت ارزش بازار به درآمد، به نظر می‌رسد خرید SOL در این مرحله گران‌تر از اتریوم باشد. سولانا (SOL) در حال حاضر با ضریب ۱۵۰۰ برابر معامله می‌شود در حالی که اتریوم (ETH) مضربی حدود ۲۵ برابر دارد.

یکی از موضوعات نگران کننده این است که سولانا با فعالیت توسعه‌دهندگان به سرعت در حال گسترش است درحالی که این فعالیت برای اتریوم رو به کاهش بوده است. هزینه بالای گس در شبکه اتریوم به عنوان یک عامل بازدارنده، باعث شده است توسعه دهندگان جدید سولانا را به اتریوم ترجیح بدهند.

پرو با بانک‌های مرکزی هند، هنگ کنگ و سنگاپور در CBDC شریک می‌شود

رئیس بانک مرکزی پرو، خولیو ولارده (Julio Velarde)، اعلام کرد که کشورش وارد رقابت جهانی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد شد. او در کنفرانس سالانه مدیران اجرایی (CADE) با رهبران تجاری در لیما در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) گفت:

من فکر می‌کنم سیستم پرداختی که هشت سال بعد در جهان خواهیم داشت، کاملاً متفاوت از سیستم فعلی خواهند بود… حتی سیستم مالی نیز احتمالاً کاملاً متفاوت خواهد بود.»

ولارده اظهار کرد: پرو با بانک‌های مرکزی کشورهای پیشرفته‌تر در توسعه CBDCها از جمله هند، سنگاپور و هنگ کنگ شریک خواهد شد. CBDC شکل دیجیتالی ارز فیات یک کشور است که توسط بانک مرکزی کشور مربوطه صادر و کنترل می‌شود.

وی گفت: “ما اولین نفر نخواهیم بود، زیرا منابع لازم برای اولین بودن و مواجهه با این خطرات را نداریم.” حتی از کشورهایی با اندازه مشابه جلوتر است، اگرچه عقب تر از مکزیک و برزیل هستیم.” بر اساس گزارش شورای آتلانتیک، ۸۷ کشور (که بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی را نمایندگی می‌کنند) اکنون در حال تحقیق در مورد CBDC هستند . در مقایسه، در می ۲۰۲۰( اردیبهشت ۱۳۹۹)، تنها ۳۵ کشور در حال بررسی توسعه CBDC بودند. مکزیک و برزیل نیز در حال برنامه‌ریزی برای اجرای CBDC ها قبل از سال ۲۰۲۳(۱۴۰۱) هستند. در مورد شرکای توسعه CBDC آینده پرو، بانک مرکزی هند قصد دارد تا قبل از پایان سال اجرای آزمایشی روپیه دیجیتال را راه‌اندازی کند، اما همچنین برای اطمینان از اینکه عرضه به خوبی انجام می‌شود، زمان می‌برد.

آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال TERRA

ارز دیجیتال ترا توانسته شیوه پرداخت سنتی را با استفاده از لایه بلاکچین دگرگون سازد. این شبکه پرداخت مزایایی دارد: کارمزد تراکنش اندک، امکان تسویه آنی برای تجّار و تخفیف در خرید. آینده ارز دیجیتال ترا (Terra )با وجود این مزایا روشن به نظر می‌رسد.

شبکه پرداخت ترا (Terra) توسط مجموعه‌ای از استیبل کوین‌های مختلف پشتیبانی می‌شود و در واقع به ارز اقتصادی وابسته است. شبکه ترا از ارز فیات و بیت کوین استفاده می‌کند تا قیمت استیبل کوین‌ها را ثابت نگه دارد و قیمت ارز دیجیتال غیرثابت خود را حرکت دهد. ترا (Terra) از طریق مشوق‌های استخراج و کشش عرضه پول می‌تواند قیمت را ثابت نگه دارد. این ارز دیجیتال نسل جدید پروژه دیفای به حساب می‌آید. رمز ارز ترا از قرارداد هوشمند استفاده می‌کند که در ماشین مجازی وب اسمبلی (Web Assembly) اجرا می‌شود و از داده‌های گرانبهای اوراکل بهره‌مند است.

نکته قابل توجه اینکه توکن لونا (LUNA) توکن اختصاصی پروژه ترا است که برای وثیقه‌گذاری در مکانیزم تأمین ثبات قیمت استیبل کوین‌های ترا به کار می‌رود. ترا از مکانیزم اجماع گواه اثبات سهام نمایندگی شده (Delegated Proof of Stake) استفاده می‌کند که امکان استیک را در اکوسیستم مقدور ساخته است و بر اساس آن به کاربرانی که توکن لونا (LUNA) را هودل کنند، پاداش تعلق می‌گیرد.

پروژه ترا دو توکن دارد؛ یکی TERA که در بر گیرنده مجموعه‌ای از استیبل کوین‌ها است و قیمت آن همواره ثابت است و دیگری لونا (LUNA). در واقع وقتی از تغییر قیمت ارز دیجیتال ترا صحبت می‌کنیم، منظورمان تغییر قیمت توکن لونا (LUNA) است.

آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ترا (لونا)

مدت‌زمان زیادی از ورود ارز دیجیتال ترا به بازار نمی‌گذرد. ترا پس از وقفه‌ای طولانی، روندی صعودی را در پیش گرفت. ترا در سال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاران خود را مأیوس کرد؛ زیرا نرخ بازگشت سرمایه یا همان ROI آن منفی شد و مقدار ۸۰- درصدی را نشان داد. ترا بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال در روزهای عرضه اولیه عملکرد مناسبی نداشت و پس از گذشت اندکی قیمتش رو به کاهش گذاشت. دلیل احتمالی این روند نزولی را شاید بتوان به الگوریتم اجماع ترا نسبت داد.

در اواسط سال ۲۰۲۰ بارقه‌هایی از امید پیدا شد. لونا (LUNA) با شیب بسیار ملایمی به سمت بالا تمایل داشت و چند بار دستخوش نوساناتی جزئی بود اما همچنان حالت ثبات خود را در بازه یک ساله حفظ کرده بود. در نوامبر ۲۰۲۰ به صورت واضحی نشان داد که عزم صعود دارد. با آغاز سال ۲۰۲۱ و حرکت دسته‌جمعی ارزهای دیجیتال به بالا، لونا (LUNA) نیز اوج گرفت؛ به طوری که در کمتر از یک ماه به ۸.۴ دلار رسید و اوج قیمت ثبت کرد. ترا که در سال ۲۰۱۹ بازدهی سرمایه منفی ۸۰ درصدی داشت، به شرایطی رسید که نرخ بازگشت سرمایه آن به ۲۶۰ درصد رسید. نکته جالبی که در مورد ترا وجود دارد این است که بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال با اوج‌گیری اولیه قیمت تا مرز ۶.۷ دلار و فروکش کردن آن، مجدداً بالا گرفت و اوج قیمت ثبت کرد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 536307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.