الزام در نمایان‌سازی ابعاد عقب و پهلوی خودروهای سنگین

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه کلیه خودروهای سنگین باری و مسافربری باید بازتابنده نور یا مارکر نصب کنند، گفت: رانندگان این خودروها نسبت به نمایان سازی و نصب "مارکر" ابعاد عقب و جلوی خودرو حتماً اقدام کنند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به دلیل عدم رعایت مقررات ایمنی آشکار سازی و عدم رؤیت این دسته از ناوگان در شب و اجرای دستورالعمل اجرایی با اولویت استانداردهای فنی و نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی در وسایل نقلیه باری و مسافربری باید نمایان سازی ابعاد عقب و پهلوی خودروهای سنگین انجام شود.

وی افزود: رانندگان این خودروها لازم است نسبت به نمایان سازی و نصب بازتابنده نور یا همان " مارکر" در ابعاد عقب و جلوی خودروی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: برابر دستورالعمل‌های استانداردهای فنی و نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی در وسایل نقلیه باری و مسافری صادره از راهداری نمایان سازی ابعاد عقب و پهلوی خودروهای سنگین باری و مسافربری به منظور کاهش تصادفات جلو به عقب و پهلو است.

وی تاکید کرد: رانندگانی که نسبت به نمایان سازی اقدام نکنند مدارک رانندگی آنها ضبط و مراحل قانونی انجام می‌شود.

سرهنگ زارع با اشاره به شروع فصول سرد سال و احتمال مه گرفتگی و کاهش شدید دید خاطرنشان کرد: رانندگان حتماً چراغ‌های طولی و مه شکن خود را بازدید و اگر عیب دارند نسبت به رفع عیب اقدام کنند و اصل مهم خوب دیده شدن و خوب دیدن را رعایت کنند تا شاهد وقوع حوادث جاده‌ای نباشیم.

کد خبر 536304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.