عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۷ آبان ماه

در این بسته خبری از رانش زمین در شهر گرگان تا اقدامات شهرداری خرمشهر برای مقابله با رواناب‌ها و کاشت گل‌های فصلی در فردیس را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود که در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

حل مشکل امنیت شغلی دهیاران در دستور کار

علی قربانی، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به مشکل امنیت شغلی دهیاران، گفت: لایحه‌ای برای اصلاح آئین‌نامه استخدامی دهیاران تهیه و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است، مقرر شد این لایحه در اولویت قرار بگیرد تا مشکل این قشر حل شود.

رانش زمین بر اثر گودبرداری غیر اصولی در گرگان

موسی‌الرضا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان، از چندین مرحله رانش زمین در شب گذشته بر اثر گودبرداری غیر اصولی ساختمانی در شهر گرگان خبر داد و گفت: روز گذشته بر اثر گود برداری ساختمانی در خیابان جام جم ۶ و منطقه چاله باغ گرگان چندین مرحله رانش زمین اتفاق افتاد.

پیشرفت ۷۰ درصدی لوله گذاری کانال ناحیه منفصل شهری قزوین

اصغر بهنام زاده، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پروژه لوله گذاری کانال چوبیندر خبر داد و گفت: پروژه لوله گذاری کانال چوبیندر با اعتبار ۸ میلیارد ریال و به طول ۲۰۰ متر دارای ۱۸ منهول آجری و دریچه‌های فلزی، با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

اقدامات شهرداری خرمشهر جهت پیشگیری از آب گرفتگی معابر

شناسایی نقاط آبگیر، آسیب پذیر و برنامه ریزی جهت رفع موانع، نصب پمپ‌های سپتیک کانال‌های دفع آب‌های سطحی در نقاط مختلف سطح شهر، لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مسیرهای دفع و هدایت آب‌های سطحی، لایروبی جوی‌های رو باز معابر اصلی و فرعی سطح شهر، تهیه و تأمین پمپ‌های ذخیره جهت استفاده در مواقع اضطراری، پیگیری‌های لازم جهت تکمیل احداث کانال دفع آب‌های سطحی کوی عباره و خیابان سی متری از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری خرمشهر با هدف پیشگیری از آب گرفتگی‌های معابر در پی بارش‌های باران بوده است.

کاشت گل‌های فصلی در عرصه‌های سبز فردیس

کاشت گل‌های فصلی به همت شهرداری فردیس و با هدف ایجاد طراوت و تلطیف سیمای بصری شهر در عرصه‌های فضای سبز، میادین، معابر و پارک‌های مناطق شهری فردیس در حال اجرا است.

گنبدکاووس صاحب گذر هنر می‌شود

سیدعلی‌اصغر موسوی، شهردار گنبدکاووس با اشاره به حضور هنرمندان رشته‌های گوناگون در شرق گلستان گفت: با هدف معرفی جایگاه واقعی فرهنگ غنی این شهرستان، به‌زودی گذر هنر در یکی از پارک‌ها یا معابر اصلی گنبد ایجاد می‌‎شود.

بازسازی اولین اتوبوس خط واحد بجنورد

جواد حمیدی، شهردار بجنورد گفت: توجه به حفظ محیط زیست با توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت فیلترهای کاهش آلودگی هوا باید در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها مورد توجه باشد.

بهره‌برداری از سامانه شفافیت شهرداری خرم‌آباد

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه سامانه شفافیت شهرداری خرم‌آباد آماده بهره‌برداری است، گفت: یکی از اهداف این دوره از مدیریت شهرداری شفاف‌سازی فعالیت‌های خود برای شهروندان است زیرا معتقدیم به دست آوردن اعتماد شهروندان، کاهش فساد، افزایش مسئولیت پذیری، ایجاد حس تحت ارزیابی قرار گرفتن، می‌تواند موجب افزایش کمی و کیفی خدمت رسانی شود.

برای نخستین بار یک بانو شهردار ششده فسا شد

علیرضا فیروزی، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: زهرا زینلی اهل فسا نخستین بانوی اهل فارس است که توانسته کرسی شهرداری ششده فسا در این استان را به دست آورد.

کد خبر 536303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.