طرح پویش؛ راهی برای تضمین آینده دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: طرح پویش کمک بسیاری به ایجاد انگیزه در خواندن درس و ورود به کار دانشجو می‌کند و باعث امیدوار شدن دانشجو به آینده و اشتغالش می‌شود، به همین دلیل این فرصت خوب باید در دستگاه‌های اجرایی استقبال شود.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان شنبه _۲۹ آبان‌ماه_ میزبان بسیاری از مسئولین کشور، بانک‌های اقتصادی و مسئولین دانشگاه‌های سراسر کشور است، اظهار کرد: همایشی در زمینه طرح پویش برگزار خواهد شد تا در رابطه اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان بررسی‌هایی صورت بگیرد.

وی افزود: در این همایش از برخی مقامات ارشد مجلس شورای اسلامی، دولت و دانشگاه‌های سراسر کشور به خصوص دانشگاه‌های آزاد و از برخی اتاق‌های بازرگانی کشور دعوت شده است.

وی در رابطه با طرح پویش تصریح کرد: بعد از یکسال اجرای موفق این طرح در اصفهان به صورت پایلوت، نتیجه‌گیری، پیدایش مشکلات و برطرف کردن آن‌ها، اکنون در مرحله‌ای هستیم که می‌خواهیم این طرح را به صورت ملی اجرا کنیم.

نجفی اشاره کرد: به نظر من کشور نیازمند توسعه اشتغال است؛ طرح پویش فرصت بسیار خوبی تا در آن صدها هزار جوان دانشگاهی با پتانسیل بالا، فعال و علاقمند به تخصص بکار گیری شوند. این طرح کمک بسیاری به ایجاد انگیزه در مظالعه درس و ورود به صنعت دانشجو می‌کند و باعث امیدوار شدن وی به آینده و اشتغالش می‌شود؛ به همین دلیل باید از این فرصت خوب در دستگاه‌های اجرایی استقبال شود.

وی ارتباط میان صنعت و بنگاه‌های اقتصادی را لازم دید و گفت: امروزه بنگاه‌های اقتصادی صنایع به شدت دچار کمبود نیروی متخصص است و لازم است دانشگاه‌ها ارتباط میان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را برقرار و نیرو متخصص صنعت را فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در این همایش سازوکار آشنایی دانشجو با محیط کار همزمان با تحصیل بررسی و راهکاریی ارائه می‌شود؛ درواقع می‌خواهیم بستری بسازیم تا این اتفاق رخ‌دهد و خلا نیرو کار برای جهش اشتغال نیز فراهم شود.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم نیرو خروجی متخصص در این طرح با محیط کار آشنا شود تا ثمره آن شرکت‌های دانش‌بنیانی بروزرسانی شود؛ طرح‌هایی با توجه به خلا صنعت شکل خواهد گرفت و پژوهش‌های کاربردی نیز انجام می‌شود.

نجفی تصریح کرد: به طور کلی طرح پویش یا همان اشتغال همزمان با تحصیل، طرحی است که در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا اجرایی شده است؛ در برخی از دانشگاه‌های معتبر نیز این طرح انجام شده است. امروزه ایران به نیروی متخصص مسلط به محیط کار نیازمند است و به همین دلیل باید به سرعت این کار انجام شود و فضای خوبی برای انگیزه کار، فعالیت و تحصیل دانشجو فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی دانشگاه باشیم.

کد خبر 536293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.