رصد ماهواره‌ای فروریزش و فرونشست زمین در ۲.۵ میلیون نقطه از تهران

‌سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام که دو و نیم میلیون نقطه در تهران به منظور رصد فرونشست و فروریزش زمین از طریق تصاویر ماهواره‌ای در حال رصد است.

به گزارش ایمنا، علی نصیری در جریان بازدید تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طی ۱۶ سال فعالیت خود موفق به راه اندازی سامانه‌هایی چون هشدار سریع زلزله، تخمین سریع خسارات و تلفات زلزله، پیش بینی و هشدار سیل، پیش بینی و هشدار یخبندان، پایش و هشدار خطر فروریزش زمین، پایش ماهواره‌ای پوسته زمین، پایش و پیش بینی دما سرعت و جهت باد و… در تهران شده است.

وی با بیان اینکه این‌ها تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است، گفت: نگهداری از این سامانه‌ها، بروزرسانی و افزایش تعداد آن نیز جزو مواردی است که در دستور کار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار دارد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: همچنین لازم است که سامانه هشدار سریع زلزله و تخمین خسارت ناشی از زلزله در تهران تکمیل شود که برای این مهم به کمک و حمایت شورای شهر تهران نیاز جدی وجود دارد تا بتوان اعتبارات مربوط به آن را تأمین کرد.

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر دو و نیم میلیون نقطه در سطح شهر تهران از لحاظ فروریزش و فرونشست زمین از طریق تصاویر ماهواره‌ای در حال رصد است، گفت: رصد تصاویر ماهواره‌ای برای تهیه اطلاعات فروریزش، فرو نشست و پیش نشانگر زلزله در شهر تهران نیز در حال انجام است.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: همچنین یکی از اقدامات سازمان طراحی سامانه‌ای است که با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای سطح شهر تهران از نظر خطر فروریزش پایش شده و نقاط مستعد فروریزش شناسایی می‌شود. این پروژه مراحل نهایی و راستی آزمایی را می‌گذراند.

وی با بیان اینکه پایش مجموعه این اطلاعات در سیستم سوئیچینگ مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه اخیراً با ارتقا انجام شده، این سیستم به یکی از بزرگترین سیستم‌های سوئیچینگ در کشور تبدیل شد. علاوه بر آن متناسب با این امکانات و هر یک از سامانه‌های ذکر شده میز هشدار یا سنجش در مرکز عملیات اضطراری سازمان نیز ایجاد شد.

نصیری همچنین در حاشیه این دیدار درباره نتایج آن گفت: از حضور اعضای شورای شهر تهران در این مرکز قدردانی می‌کنم. دراین جلسه یکی از تصمیمات خوبی که اتخاذ شد، این بود که علاوه بر سازمان‌های مرتبط با مدیریت بحران تمام سازمان‌های شهرداری تهران باید دیتا و اطلاعات خود را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بدهند تا یک اشتراک اطلاعاتی میان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط ایجاد شود.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: همچنین در مورد پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران که در اختیار سازمان ورزش قرار گرفته نیز تاکید شد که تعمیر و نگهداری این پایگاه‌ها نیز باید بر عهده سازمان ورزش باشد و این فضاها طوری حفظ شود که در زمان بحران پایگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 536276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.