توسعه فرهنگ عمومی شهروندان با ترویج کتاب‌خوانی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به نقش مطالعه در حفظ هویت و فرهنگ، گفت: توسعه فرهنگ عمومی و ارتقای کیفیت سطح زندگی شهروندان، مهم‌ترین اثرات کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _پنجشنبه ۲۷ آبان ماه_ در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب "یار مهربان" که همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی با همکاری مشترک قرارگاه فرهنگی منتظران ظهور و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در کوشک میدان کمال‌الملک برپاست، با تاکید بر نقش کتاب در جامعه، تربیت فرهنگی و تأثیر آن در رفتارهای اجتماعی، به نقش ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه فرهنگ عمومی شهروندان و ارتقای کیفیت سطح زندگی پرداخت.

وی با توجه به اینکه کتاب یکی از ابزارهای تفکر و رشد انسان است و توسعه پایدار شهری از ابعاد فرهنگی و اجتماعی زندگی بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: کتاب و کتاب‌خوانی در رشد حیات اجتماعی بسیار اثرگذار است و در جامعه‌ای که مردم اهل مطالعه و کتاب‌خوانی باشند علاوه بر ارتقای دانش و اندیشه، توسعه فرهنگ نیز محقق شده و حقوق شهروندی نیز رعایت می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به نقش شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، هدف از مشارکت در برپایی نمایشگاه کتاب "یار مهربان" را ترویج فرهنگ مطالعه دانست و اظهار کرد: همکاری در دایر شدن این نمایشگاه علاوه بر ارج نهادن بر اهتمام کسانی که به تولید و نشر کتاب می‌پردازند، گامی در جهت فرهنگ کتابخوانی و عاملی برای توسعه فرهنگ در مباحث مدیریت شهری است.

به گزارش ایمنا، در این نمایشگاه، کتاب شناسنامه شهید مدافع حرم مهدی دهقان که به همت محمد زری‌باف با حمایت مادی و معنوی قرارگاه فرهنگی منتظران ظهور و توسط انتشارات کتابک در تیراژ یک هزار جلد چاپ شده با حضور خانواده آن شهید والامقام رونمایی شد.
نمایشگاه کتاب "یار مهربان" با حدود یک هزار و ۲۰۰ جلد کتاب با موضوعات تاریخ، دفاع مقدس، قرآن و نهج‌البلاغه، کودک و نوجوان، خانواده و اجتماعی تا ۲۸ آبان ماه در کوشک میدان کمال‌الملک دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند کتب مورد نیاز خود را با ۱۵ تا ۴۰ درصد تخفیف از این نمایشگاه خریداری کنند.

کد خبر 536266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.