گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور کاهش یافته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش گرایش دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی تهرانچی صبح امروز _پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بیشترین گرایش خانواده‌ها به رشته علوم تجربی بوده و در زمینه هدایت به سایر رشته‌ها توجه کمتری صورت گرفته که در آینده برای کشور مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بدون شک اگر فضای کسب و کار در کشور رونق بیشتری داشته باشد، دانش آموزان و خانواده‌ها نیز به رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای ای گرایش بیشتری پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: این دانشگاه همواره تلاش کرده در توسعه رشته‌های تحصیلی مطابق با نیاز بازار آنها را راه اندازی کند و در این زمینه نیز موفقیت‌هایی حاصل شده است.

تهرانچی تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر دانشگاه آزاد با مشکلات عدیده ای مواجه شد که در دوره جدید مدیریتی تلاش کردیم با شناسایی نقاط ضعف برای رفع آنها قدم بر داریم و امروز می‌توانیم ادعا کنیم از شرایط سخت عبور کرده‌ایم.

وی از مسئولان استان ایلام خواست در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته‌هایی که مورد نیاز استان است، دقت نظر بیشتری داشته باشند.

گفتنی است؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در آینده معرفی رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد ایلام به این استان سفر کرده است.

منبع: مهر
کد خبر 536255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.