مرتضوی: اصفهان یکی از ارکان تمدنی ایران اسلامی است

استاندار اصفهان گفت: شرایط اصفهان به گونه‌ای است که می‌تواند بسیاری از قابلیت‌های کنونی خود را با نیازمندی‌های امروز در حوزه‌های فرهنگی تطبیق دهد و شرایطی را فراهم کند که مردم در حوزه‌های فرهنگی کمتر دغدغه داشته باشند.

سیدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان به عنوان یکی از ارکان تمدنی ایران اسلامی بوده و اینکه در دوران گذشته به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نامگذاری شد، به دلیل وجود مؤلفه‌های فرهنگی، میراثی، گردشگری و ظرفیت‌های عالمانه آن بود که اکنون ما میراث‌دار آن هستیم.

وی افزود: شرایط اصفهان به گونه‌ای است که می‌تواند بسیاری از قابلیت‌های کنونی خود را با نیازمندی‌های امروز در حوزه‌های فرهنگی تطبیق دهد و شرایطی را فراهم کند که مردم در حوزه‌های فرهنگی کمتر دغدغه داشته باشند.

استاندار اصفهان ادامه داد: مجموعه کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از حوزه‌هایی است که در ترسیم فضای فرهنگی کشور مؤثر بوده است. برنامه‌ریزی شده که اعضا این کمیسیون به صورت دوره‌ای در استان‌های مختلف و به ویژه استان‌هایی که ظرفیت بیشتری دارد حضور یابند.

مرتضوی اضافه کرد: نمایندگان با حضور در اصفهان علاوه بر اینکه با ظرفیت‌های فرهنگی آشنا می‌شوند، از معضلات فعلی این شهر هم آگاه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان علاوه بر ظرفیت درهم تنیده‌ای از حوزه‌های فرهنگی، نقطه ضعف‌هایی هم در این زمینه دارد که بخشی از آن شامل حاشیه نشینی، مهاجرت و آموزش فرهنگ در دانشگاه‌ها است. باید با شناسایی این نقطه ضعف‌ها تلاش کرد راهکارهایی سریع برای رفع آن به کار گرفته شود تا نقطه اتکایی برای حرکت‌های بلندمدت باشد.

کد خبر 536235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.