تاکسیرانان فومن خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی شدند

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی مطالبه اصلی تاکسیرانان این شهر است.

جواد جباری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناوگان سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری فومن تعداد ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون شهری، ۴۲ دستگاه بی‌سیم و ۳۲۸ دستگاه خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری فومن افزایش نیافته است. افزود: سازمان حمل و نقل شهرداری فومن با توجه به میزان تورم سه ماه نخست سال‌جاری، در خردادماه افزایش نرخ کرایه را با ارسال نامه‌ای به فرمانداری شهرستان پیشنهاد داد، اما متأسفانه این درخواست توسط فرمانداری پی گیری نشد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن خاطرنشان کرد: در مهرماه سال جاری، این سازمان با ارسال نامه‌ای به شورای اسلامی شهر افزایش ۶۷ درصدی نرخ کرایه تاکسی را پیشنهاد داد که و در صورت تصویب، پی گیری تأیید آن را از کمیسیون تطبیق فرمانداری و ستاد تنظیم بازار شهرستان درخواست کرد. نرخ پیشنهادی توسط اعضای شورا مصوب شد. اما این مصوبه مورد تأیید فرمانداری قرار نگرفت.

وی تاکید کرد: با افزایش بهای کالا و خدمات، هزینه‌های بیمه شخص ثالت، معاینه فنی، عوارض و لوازم یدکی خودرو و بیمه رانندگان باید نرخ کرایه تاکسی نیز افزایش یابد، اما متأسفانه تاکنون این امر در فومن محقق نشده است و تاکسیرانان به دلیل بی تفاوتی مسئولان، خودسرانه نرخ کرایه را افزایش داده‌اند که این مسئله باعث به وجود آمدن تنش بین رانندگان و شهروندان شده است.

جباری تصریح کرد: علیرغم اینکه در سال جاری نرخ کرایه تاکسی شهری در سایر شهرهای استان گیلان تا چند برابر افزایش یافته، اما متأسفانه تاکنون درخواست و مطالبه سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری و تاکسیرانان فومن برای افزایش نرخ کرایه تاکسی شهری در فرمانداری به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 536232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.