اصفهان می‌تواند میزبان دبیرخانه غیرمتعهدها باشد

استاندار اصفهان گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که دبیرخانه غیرمتعهدها به اصفهان نقل مکان کند و از تمرکزگرایی فزاینده‌ای که در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، کمی دور شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی صبح امروز _۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰_ در همایش شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم یک نگاه مناسب و توأم با آنچه که در میدان رخ می‌دهد در نتیجه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی شکل بگیرد؛ زمانی که به متن مصوبات شورای فرهنگ عمومی چه در استان و چه در کشور کشوری رجوع می‌کنیم، نگاه عالمانه در این مصوبات به چشم می‌خورد و انتظار می‌رود مشکلات فرهنگی کشور با این مصوبات رفع شود؛ اما علی رغم این مصوبات اتفاقی در میدان رخ نمی‌دهد؛ امیدواریم با نگاه ویژه به این مسئله که چرا مصوبات اجرایی نمی‌شوند، فکر کرد.

وی با در خصوص سالن اجلاس اصفهان، تصریح کرد: در دولت دهم تصمیم گرفته شد اصفهان سالن اجلاس را برای میزبانی سران عدم تعهد فراهم کند، این شهر پای قول خود ایستاد و سالن اجلاس سران احداث شد و امروز امکان میزبانی‌های بین‌المللی فراهم است، هم‌اکنون تمام مهمانان وزارت امورخارجه در سفرهای خود به ایران، اصفهان را نیز مقصد خود قرار می‌دهند، امیدواریم شرایطی فراهم شود که دبیرخانه غیرمتعهدها به اصفهان نقل مکان کند و از تمرکزگرایی فزاینده‌ای که در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، کمی دور شویم.

استاندار اصفهان با اشاره پروژه ساخت دهکده ملی المپیک تاکید کرد: باید فضاهایی را برای افزایش دیپلماسی عمومی فراهم کرد، دهکده ملی المپیک اصفهان سال‌ها است در حال احداث است امیدواریم اعضای کمیسیون فرهنگی از پروژه ساخت این مجموعه حمایت کنند.

وی اضافه کرد: مسئله کم آبی یکی از مهمترین مسائلی است که فلات مرکزی از آن رنج می‌برد؛ علی رغم صحبت‌های مقام معظم رهبری، بعضاً با اشتباه مسئولان تنش‌های آبی به سطح مردم کشیده شده و این موضوع بسیار خطرناک است؛ باید مسئله آب فلات مرکزی ایران به صورت یکپارچه نگاه شود.

وی در خصوص فرونشست زمین تاکید کرد: اصفهان رتبه اول در زمینه فرونشست را دارد در دشت مهیار، برخوار و حتی مرکز شهر هم این معضل وجود دارد اگر این فرونشست به مرکز تاریخی شهر که نماد فرهنگ و تمدن شیعه است برسد، وضعیت بسیار خطرناک می‌شود.

کد خبر 536199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.