مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن فایزر برای همه افراد صادر خواهد شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قصد دارد در این هفته مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن فایزر را برای همه بزرگسالان بالای ۱۸ سال صادر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به اینکه آنتی بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا کاهش پیدا می‌کند، لازم است افراد دز تقویت کننده تزریق کنند. بنابراین شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا در حال بررسی میزان تأثیر دز تقویت کننده بر سیستم ایمنی بدن افراد هستند. شرکت فایزر نیز هفته گذشته درخواست صدور مجوز استفاده اضطراری از دز تقویت کننده واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال را ارسال کرد.

متخصصان معتقدند که افراد باید ۶ ماه پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا دز تقویت کننده را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. به نظر می‌رسد که دریافت دز تقویت کننده خطر شیوع موج جدید بیماری در فصل زمستان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در صورتی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) دز تقویت کننده واکسن فایزر را در این هفته تأیید کنند، چندین میلیون نفر از شهروندان آمریکایی واجد شرایط دریافت دز اضافی خواهند شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند و افرادی که در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، می‌توانند دز تقویت کننده واکسن فایزر را دریافت کنند. در ماه اکتبر نیز، مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن تک دزی جانسون اند جانسون صادر شد. همچنین، افرادی که در معرض خطر هستند نیز می‌توانند دز تقویت کننده واکسن مدرنا را تزریق کنند. اطلاعات ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که تا کنون بیش از ۳۰ میلیون نفر دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ۱۷ میلیون نفر آن‌ها را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهد.

کد خبر 536189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.