بهره‌برداری از انتقال گاز ترش به پالایشگاه بیدبلند

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: امروز طرح انتقال گاز ترش به پالایشگاه گاز بیدبلند که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشور در خصوص حفظ محیط زیست است به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا صبح امروز پنجشنبه علی سلاجقه وارد استان خوزستان شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکرم توفیقی عنایت کرد تا به استان خوزستان که دین خود را به کشور ادا کرده سفر کنم و امیدوارم که دولت هم بتواند نسبت به استان خوزستان دین خودش را ادا کند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان دارای آب و نفت است که هر دو نه فقط از جنبه‌های حیاتی برای استان بلکه ایران و جهان در یک تراز بسیار عالی هستند، تصریح کرد: برخی قسمت‌ها استان با مشکل آب مواجه‌اند و در حوزه نفت نیز گسترش صنایع و پالایشگاه‌ها، آلایندگی و از طرفی خشکسالی یا موارد مربوط به ریزگردها مشکلاتی برای شهرستان اهواز و دیگر شهرهای استان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور توضیح داد: امروز طرح انتقال گاز ترش به پالایشگاه گاز بیدبلند که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشور در خصوص حفظ محیط زیست است به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کنوانسیون‌های بین‌المللی کشورهای در حال توسعه را تحت فشار قرار می‌دهند که از ظرفیت‌های فسیلی خود حداقل استفاده را داشته باشند؛ ما اگر بتوانیم شرایط همگامی صنایع و پالایشگاه‌ها را با طبیعت داشته باشیم به نحوی بحث‌های آلاینده‌ها و پساب‌ها به حداقل برسند و تصفیه‌خانه‌ها نیز در شرایط خوبی قرار بگیرد، می‌توانیم از منابع فسیلی استفاده و میزان نقش خود در تولید آلاینده‌های جوی کاهش دهیم.

سلاجقه تأکید کرد: پروژه‌های امروز ایران جزو بهترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های کاهش آلایندگی‌های جوی هستند؛ در این سفر ضمن بازدید از شرکت‌های پتروشیمی روند فعالیت‌ها و رعایت مسائل زیست محیطی فلرها و تصفیه‌خانه‌های موجود در آنجا مورد ارزیابی و بازدید قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم ضمن استفاده از منابع طبیعی خود، میزان آلایندگی جوی را کاهش دهیم.

کد خبر 536188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.