این علائم روی صورت خبر از کمبود ویتامین می‌دهد

علائم کمبود ویتامین روی صورت شامل آکنه و خشکی پوست، چشم‎های متورم و پف کرده، خونریزی لثه، لب‌های رنگ پریده، مو خشک و آسیب دیده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است مصرف مواد مغذی و سرشار از ویتامین بسیار مهم است؛ در صورتی که افراد در تلاش هستند وزن خود را کاهش دهند و از یک رژیم غذایی خاص پیروی کنند باید مطمئن شوند که ویتامین مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنند. هر نوع کمبود ویتامین ممکن است برای بدن مضر باشد و باعث بروز مشکلات خاص می‌شود. در ادامه به علائم کمبود ویتامین روی صورت می‌پردازیم:

آکنه و خشکی پوست

آکنه و خشکی پوست علاوه بر اینکه می‌تواند نتیجه تغییرات هورمونی مختلف باشد، ممکن است بر اثر تجمع کثیفی و میکروب رخ دهد. تغییرات روی پوست می‌تواند نشانه کمبود ویتامین‌های خاص باشد. کمبود ویتامین‌های A و E باعث بروز آکنه روی پوست صورت افراد می‌شود، در حالی که کمبود ویتامین B12 باعث می‌شود پوست صورت فرد رنگ پریده‌تر باشد.

چشم‌های متورم و پف کرده

آلرژی ممکن است باعث تورم چشمان شود، در صورتی که این اتفاق هر باری که از خواب بیدار می‌شوید رخ می‌دهد، ممکن است نشانه‌ای از سطح پایین ید در بدن باشد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که یک ارتباط مستقیم بین کمبود ید و بیماری‌های تیروئید وجود دارد که اغلب منجر به خستگی، افزایش وزن غیر قابل توجیه و پف چشم می‌شود.

خونریزی لثه

کمبود ویتامین C باعث بروز آسیب‌های زیادی به بدن و سلامت افراد می‌شود، یکی از علائم کمبود این نوع ویتامین خونریزی لثه یا اسکوروی است. علائم دیگر کمبود ویتامین C شامل کبودی، خونریزی و درد مفاصل و عضلات می‌شود. به منظور افزایش سطح ویتامین C بدن لازم است افراد مقدار زیادی مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت مصرف کنند.

لب‌های رنگ پریده

لب‌های رنگ پریده و بی رنگ ممکن است نشان دهنده بیماری‌های زیادی باشد. این مشکل اغلب یکی از شایع‌ترین علائم کم خونی است، کم خونی زمانی رخ می‌دهد که سطح سلول‌های قرمز خون در بدن کاهش پیدا می‌کند. زمانی که تعداد گلبول‌های قرمز خون کاهش پیدا می‌کند، میزان انتقال اکسیژن به بافت‌های بدن نیز کم می‌شود؛ بنابراین به تغییر رنگ پوست و لب‌ها منجر می‌شود. علاوه بر این، کمبود آهن ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود.

مو خشک و آسیب دیده

کمبود ویتامین B7 یا بیوتین در بدن باعث خشک شدن و آسیب پذیر شدن مو می‌شود، بیوتین نوعی ماده مغذی است که به بهبود سلامت مو افراد کمک می‌کند، بنابراین کاهش سطح بیوتین بدن به شوره سر، نازک شدن و خشک شدن مو و شکنندگی ناخن منجر می‌شود. افراد باید به منظور تأمین ویتامین B7 مورد نیاز بدن از مواد غذایی مانند گوشت بدون چربی، میوه‌، سبزیجات، حبوبات و ماهی استفاده کنند.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 536131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.