اصلاح ساختارهای فرهنگی با هم‌افزایی همه نهادها میسر است

نائب رئیس شورای شهر شیراز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی و اصلاح ساختارهای فرهنگی با رویکرد انقلابی اشاره کرد گفت: بازسازی ساختارهای فرهنگی با هم‌افزایی نهادهای مختلف میسر خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدتقی تذروی امروز _چهارشنبه ۲۶ آبان_ در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فارس که به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی این استان برپا شده است، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی ساختارهای فرهنگی با رویکرد انقلابی اشاره و اظهار کرد: ایشان ریل‌گذاری عرصه فرهنگ را مشخص کردند و ما به عنوان پیاده‌نظام باید در این مسیر گام برداریم.

او با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: دستگاه‌های مختلفی که دارای ظرفیت‌های بالای فرهنگی هستند از قبیل جهاددانشگاهی، شورای شهر و شهرداری می‌توانند در واقع یک ید واحده در این قضیه باشند و در این صورت می‌توانیم به اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب دست یابیم.

تذروی با تأکید بر اینکه بازسازی ساختارهای فرهنگی با هم‌افزایی نهادهای مختلف میسر خواهد شد، گفت: کار جزیره‌ای نهادهای فرهنگی هیچ خروجی نخواهد داشت اما اگر مدیریت واحد فرهنگی با برنامه‌ریزی داشته باشیم، قطعاً هر دستگاهی می‌تواند با ساختار و ظرفیت خودش به اهداف مدنظر دست یابد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همانطور که برای فعالیت‌های بزرگ عمرانی نیاز به مدیریت واحد داریم در عرصه فرهنگ هم باید مدیریت واحد و یک محور داشته باشیم و این محور می‌تواند استاندار، نماینده ولی فقیه یا قرارگاهی متشکل از اینها باشد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعاً از ظرفیت نهادهایی مانند جهاددانشگاهی برای اعتلای عرصه فرهنگ استفاده بهینه خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: شاید دستگاه‌های ذیربط کمتر از این ظرفیت اطلاع دارند در صورتی که ظرفیت بسیار خوبی است.

تذروی با اشاره به نمایشگاه برپا شده در محل این پارک گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های تعاونی و سمن‌های فرهنگی حضور دارند که ظرفیت بسیار خوبی برای شناخت ظرفیت‌های فرهنگی استان و استفاده از آن‌هاست و خوب است که بقیه مسئولان هم با این ظرفیت آشنا شده و ارتباط بگیرند و از آن استفاده کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز بر ضرورت توجه به این ظرفیت‌ها و پرهیز از غفلت از آن‌ها تأکید کرد و گفت: همه دم از حمایت از تولید و مانع‌زدایی می‌کنند اما در عمل کمتر به این قضیه توجه می‌شود در صورتی که برای تحقق منویات رهبری باید در عمل ورود داشته باشیم.

کد خبر 536048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.