اراضی حریم شهر اصفهان با تهیه سند پهنه‌بندی تعیین تکلیف شده است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به تهیه سند پهنه‌بندی حریم قانونی شهر گفت: این سند تکلیف اراضی واقع در حریم قانونی شهر را تعیین می‌کند، زیرا نحوه بارگذاری اراضی در آن مشخص شده است.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه شهرها محدوده قانونی و حریم قانونی دارد که محدوده قانونی شهر اصفهان حدود ۲۴ هزار هکتار و حریم قانونی آن نیز حدود ۳۲ هزار هکتار است که مجموع این دو مورد مساحت شهر اصفهان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در محدوده اصفهان از سال‌های گذشته طرح جامع و طرح تفصیلی داریم که در آن کاربری‌ها، گذربندی‌ها، نحوه بارگذاری، نوع خدمات و نوع کاربری اراضی داخل محدوده مشخص شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: مالکان با استناد به همان طرح‌ها درخواست خود را به شهرداری ارائه کرده و شهرداری در چارچوب طرح تفصیلی پروانه ساختمانی را صادر می‌کند.

مهدویان با بیان اینکه اقدامی که اخیراً در شهرداری انجام شده، طراحی و تصمیم‌گیری در خصوص اراضی خارج از محدوده قانونی و داخل حریم قانونی شهر اصفهان است، اضافه کرد: سال‌هاست اراضی حریم قانونی شهر به عنوان اراضی غیر قابل استفاده و غیر قابل بارگذاری خدمات روی آن، عنوان می‌شود، در این راستا سند پهنه‌بندی حریم تهیه و ابلاغ شده که این سند تکلیف اراضی واقع در حریم قانونی شهر را تعیین می‌کند و برای شهرداری و مالکان به عنوان حکم تعیین تکلیف است، زیرا نحوه بارگذاری اراضی در آن مشخص شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: کاربری‌هایی که در این ۳۲ هزار هکتار در سند پهنه‌بندی حریم مشخص شده تماماً غیرمسکونی بوده و کاربری‌هایی مانند مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، مجتمع خدمات خودرویی، خدمات رفاهی و اجتماعی مانند پارک‌های علم-فناوری، آزمایشگاه‌ها و مجموعه خدمات فراغتی مانند باغات تفریحی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه‌های گردشگری، هتل‌های بین‌المللی، سردخانه، بیمارستان، باغ تالار، باغ رستوران و کمپینگ‌ها را می‌توان در محدوده حریم قانونی شهر اصفهان به کار بست.

مهدویان اظهار کرد: اینکه کدام کاربری را می‌توان در کجا جانمایی کرد در نقشه پهنه‌بندی حریم قانونی مشخص شده است؛ نقشه ۳۲ هزار هکتاری محدوده حریم قانونی شهر اصفهان رنگ‌بندی شده و بر اساس این رنگ‌بندی جدول بندی شده است.

وی در رابطه با سلسله مراتب دریافت مجوز بهره‌برداری برای اراضی داخل حریم شهر اصفهان تصریح کرد: مالکان با دانستن نوع کاربری مشخص شده ملک در سند پهنه‌بندی حریم قانونی در چارچوب نوع کاربری، درخواست خود را برای دریافت مجوز به شهرداری ارسال می‌کنند؛ سپس شهرداری با تأیید درخواست پس از بررسی، مدارک را برای تأیید نهایی به مراجع قانونی ارسال کرده و با تأیید نهایی مجوز صادر می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: مجوز ساخت و ساز طبق سند پهنه‌بندی حریم قانونی اصفهان صادر شده و نقشه راهی برای اراضی درون حریم قانونی شهر اصفهان است تا سرمایه‌گذاران و شهرداری بدانند که چه اقداماتی را می‌توان روی این اراضی انجام داد.

کد خبر 536035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.