ارتقای جایگاه و نقش رگولاتوری در اولویت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مدیران جدید وزارت ارتباطات با تاکید به لزوم ارتقای جایگاه و نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از رئیس جدید این سازمان خواست تا خدمات، مشکلات و کوتاهی‌های احتمالی اپراتورهای تلفن همراه را ارزیابی و برای مردم تشریح و رفع مشکلات را پیگیری کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مشاور وزیر و مجری طرح توسعه خدمات ارتباطات روستایی USO، با اشاره به اینکه رگولاتوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های وزارت ارتباطات است، اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش ICT جایگاه رفیعی دارد و باید این جایگاه ارتقا یابد.

وی افزود: در مقررات حوزه ارتباطات نیاز به تجدیدنظر داریم و اصلاح و ارتقای این بخش باید در برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات قرار گیرد.

زارع‌پور یکی از ماموریت‌های مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره جدید را توجه به توسعه ارتباطات ثابت عنوان کرد و گفت: امیدوارم به زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و برعکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه باشیم.

وی به وضعیت نامناسب ارتباطات سیار در برخی از مناطق پرداخت و افزود: سازمان تنظیم مقررات باید پیگیر ارتقای وضعیت ارتباطات سیار شود و اگر کوتاهی‌هایی از طرف اپراتورها در این حوزه وجود دارد برای مردم تشریح کند تا مردم از دلایل اختلالات موجود آگاه شوند.

وزیر ارتباطات به رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که در چند روز آینده مشکلات ارتباطات سیار را بررسی کند، دلایل آن را برای مردم توضیح دهد و مشکلات شبکه سیار در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

وی ارتقای سطح پاسخگویی در سازمان تنظیم مقررات و سامانه و تلفن ۱۹۵ را یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: در این بخش ضعف در پاسخگویی وجود دارد که باید خیلی سریع مرتفع شود.

وی درباره انتصاب جدید خود در حوزه توسعه ارتباطات روستایی با اشاره به اینکه در این بخش کار بزرگی دوره قبل انجام شده است، افزود: این مسیر برای ایجاد دسترسی بیش از ۶ هزار روستای باقیمانده نیز باید ادامه داشته باشد؛ چرا که زندگی مردم به این فضا بستگی دارد و اگر مردم از ما آب و برق نخواهند قطعاً دسترسی به شبکه را مطالبه می‌کنند.

زارع‌پور ایجاد دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت در روستاها را بستر توسعه اقتصادی و آبادانی روستاها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش زیادی از روستاهای باقیمانده را به ارتباطات پرسرعت متصل کنیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه لوح قدردانی و احکام انتصاب حسین فلاح جوشقانی و صادق عباسی شاهکوه به عنوان روسای سابق و جدید سازمان تنظیم مقرارات و ارتباطات رادیویی، مهرداد ترابیان و ایرج روحی، مشاوران سابق و جدید وزیر و مجریان طرح USO و سید تحسین عادلی مدیرکل سابق دفتر وزارتی و مصطفی اشرف مشاور وزیر و سرپرست جدید دفتر وزارتی توسط عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ و تحویل شد.

کد خبر 536019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.