تولید بیش از ۲ میلیون بوته گل فصلی در گلخانه شهرداری ساری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری گفت: در طول یک‌سال بیش از دو میلیون بوته گل فصلی در گلخانه فضای سبز شهرداری تولید شده است، این اقدام می‌تواند گام بلند شهرداری مرکز استان جهت خودکفایی و بی‌نیازی از خرید گل و نهال باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، سید سلمان ابوالقاسمی اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع گلخانه باز و سرپوشیده با تنوعی از گل‌های فصلی و آپارتمانی در شهرداری ساری وجود دارد که تمامی مراحل از جمله تسطیح خاک تا آماده‌سازی کرت، بذرپاشی، کود دهی و آبدهی متداوم با توان و ظرفیت داخلی سازمان و برای استفاده و به کارگیری در فضای سبز سطح شهر و زیبایی منظر شهری انجام می‌شود.

وی افزود: افزایش کیفیت تولید گیاهان فصلی و گلدانی و ایجاد بستر تغذیه‌ای خوب برای گل‌ها توسط کارشناسان شهرداری ساری انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری شمار تولید گل فصلی در طول سال را دو میلیون بوته اعلام و خاطرنشان کرد: طی این مدت واحد تولیدات این سازمان ۴۵۰۰ گلدان گل نشا دائمی و پوششی نیز تولید کرده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: این سازمان با تولید بیش از ۱۵ هزار گلدان گل آپارتمانی و سالانه بیش از ۶۰ هزار اصله درختچه‌های زینتی موفق شد برای حفظ فضای سبز شهری به خودکفایی برسد و گل‌های همیشه‌بهار، بنفشه، میمون، شب‌بو، قرنفل، لادن، اطلسی از گونه‌های تولیدی در این گلخانه است که در ۳۵ پارک شهری، بلوارها و میادین شهر ساری کاشته می‌شود.

وی گفت: در سال آینده هم برنامه‌های مدون و گسترده‌ای برای تولید گل و نهال در این سازمان در نظر گرفته‌شده است که می‌تواند گام بلند شهرداری مرکز استان جهت خودکفایی و بی‌نیازی از خرید گل و نهال باشد.

کد خبر 535958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.