۵ کشوری که باید قبل از مرگ به آنها سفر کنید

پنج کشوری که باید قبل از مرگ به آنها سفر کنید شامل ترکیه، هندوستان، ایتالیا، استرالیا و یونان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سفر بسیار شگفت‌انگیز است و بسیاری از مردم آرزو دارند تا آنجا که می‌توانند در طول زندگی خود این تجربه را تکرار کنند. سفر کردن می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد. همچنین تجربه فرهنگ‌ها و غذاهای جدید ذهن شما را باز می‌کند و خاطرات خوبی را برایتان رقم می‌زند. بسیاری از مردم می‌گویند که پس از سفر کردن، خود را بهتر می‌شناسند. در این گزارش شما را با پنج کشور که قبل از مرگ باید به آنها سفر کنید، آشنا می‌کنیم:

ترکیه

هر سال گردشگران زیادی از کشورهای مختلف به مقصد ترکیه سفر می‌کنند. غذاهای فراموش نشدنی، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، معماری و بازدید از مراکز تفریحی بیش از هر چیز دیگری نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و جاذبه‌های فراوانی در آن یافت می‌شود. بازار بزرگ استانبول فرهنگ این شهر را به‌خوبی نشان می‌دهد.

این بازار که وسعت آن ۳۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع است، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب می‌شود و از ۶۱ خیابان سرپوشیده و بیش از چهار هزار مغازه تشکیل شده است. در سال ۲۰۱۴، ۹۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از این بازار قدیمی دیدن کرده و آن را به پربازدیدکننده‌ترین جاذبه گردشگری جهان تبدیل کردند.

5 کشوری که باید قبل از مرگ به آنها سفر کنید

هندوستان

هند یک کشور منحصر به فرد با تاریخ بسیار غنی است که افراد می‌توانند ماه‌ها در مورد آن مطالعه و تحقیق کنند. جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای مانند تاج محل، رود گنگ، ساحل آروسیم و ساحل کالانگوته در هندوستان وجود دارد. بی شک پایتخت هند یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود و بناهای تاریخی شگفت‌انگیز آن را به بهشتی برای علاقه مندان به تاریخ تبدیل کرده است. تاج محل مشهورترین نماد هند است و هر سال افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند، اما بازدید از غارهای Ajanta and Ellora که در سایت جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و اهمیت باستان شناسی بالایی دارد نیز خالی از لطف نیست.

5 کشوری که باید قبل از مرگ به آنها سفر کنید

استرالیا

طبیعت زیبا و آب و هوای بی نظیر استرالیا هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. ۴۰۰ نوع مرجان و ۱۵۰۰ گونه از ماهی‌های استوایی در دیواره بزرگ مرجانی که یکی از دیدنی‌های طبیعی استرالیا است، زندگی می‌کنند. دو هزار و ۹۰۰ صخره مرجانی و ۹۰۰ جزیره جداگانه این مکان را به بزرگترین پدیده مرجانی جهان تبدیل کرده است. خلیج کوسه که در سواحل غرب استرالیا قرار گرفته است از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. این مکان محل زندگی متنوع‌ترین علف‌های دریایی جهان، گونه‌های در معرض تهدید مانند دلفین‌ها و حدود ۱۰ هزار فیل دریایی است. آبشار مکنزی با ۳۰ متر ارتفاع و جزیره فریزر (بزرگترین جزیره شنی جهان) که همواره در حال تکامل است، از دیگر جاذبه‌های زیبای کشور استرالیا محسوب می‌شوند.

5 کشوری که باید قبل از مرگ به آنها سفر کنید

ایتالیا

ایتالیا سرزمین رویایی عاشقان غذا است که در آن می‌توانند ماکارونی و پیتزا را با بالاترین کیفیت و به هر اندازه که می‌خواهند میل کنند. مرکز خرید ویتوریو امانوئل، یکی از نقاط دیدنی و مهم شهر میلان و از بهترین فروشگاه‌های جهان محسوب می‌شود که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، این کشور برای علاقه‌مندان به آثار باستانی توصیه می‌شود، زیرا بناهای تاریخی زیادی در آن قرار گرفته است. شهر فلورانس که با تابلوها و نقاشی‌های هنرمندانه تزئین شده است نیز مرکز خلاقیت در عرصه‌های مختلف معماری این کشور محسوب می‌شود. از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری فلورانس می‌توان به موزه آثار کلیسای جامع، کلیسای جامع فلورانس، گالری اوفیتزی، پونته وچیو وموزه ملی بارگلو اشاره کرد.

5 کشوری که باید قبل از مرگ به آنها سفر کنید

یونان

چشم اندازهای طبیعی یونان در نوع خود بی‌نظیر است. گردشگران با مشاهده آب‌های شفاف، کوه‌های خیره‌کننده و سواحل عالی، احساس می‌کنند که مشغول تماشای یک فیلم سینمایی هستند. یونان دارای یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در آن وجود دارد. در گوشه و کنار این کشور آثار تاریخی بسیاری به چشم می‌خورد که هر یک حداقل قدمت هزار ساله دارند. همچنین هتل‌های متنوع با امکاناتی بی‌نظیر در سطح استانداردهای بین‌المللی در این کشور یافت می‌شود که پذیرای گردشگران هستند.

5 کشوری که باید قبل از مرگ به آنها سفر کنید

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 535858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.