واکسینه نشده‌ها در اتریش قرنطینه می‌شوند

مقامات پزشکی در وین واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را آغاز خواهد کرد تا بتوانند آمار پایین واکسیناسیون در این کشور را جبران کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از روز گذشته همه افراد واکسینه نشده در اتریش در قرنطینه مانده‌اند. این اقدام به دلیل افزایش اخیر در موارد ابتلاء به کووید -۱۹ انجام شد که در روز یکشنبه به بالاترین حد خود (۱۱ هزار و ۵۵۲ مورد جدید) رسید. به گفته الکساندر شالنبرگ، صدراعظم جدید کشور، آمار بستری شدن در بیمارستان نیز در حال افزایش است و سیستم پزشکی تحت فشار قابل توجهی قرار گرفته است.

صدراعظم توضیح داد که قرنطینه جدید برای همه افراد بالای ۱۲ سال که دو دوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اعمال می‌شود. این افراد از خروج از خانه خود منع می‌شوند مگر در هنگام رفتن به محل کار، خرید مواد غذایی، پیاده‌روی یا دریافت واکسن.

این قرنطینه برای نزدیک به ۲ میلیون نفر از جمعیت ۸.۹ میلیون نفری اتریش اعمال می‌شود. مقامات محلی اعلام کرده‌اند که بررسی‌های تصادفی را انجام خواهند داد و جریمه برای متخلفان می‌تواند تا هزار و ۴۵۰ یورو باشد.

در همان زمان، مقامات پزشکی در وین واکسن فایزر–بیواِن‌تِک را برای کودکان بین سنین ۵ تا ۱۱ سال تأیید کردند. این واکسن برای کودکان هنوز توسط آژانس پزشکی اروپا تأیید نشده است، اما در ایالات متحده آمریکا مجاز اعلام شده است.

طی یک کنفرانس مطبوعاتی جمعه گذشته، شالنبرگ توضیح داد: "۶۵ درصد نرخ واکسیناسیون در اتریش، به طرز شرم‌آوری رقم پایینی است چراکه در حال حاضر کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است. وضعیت کاملاً جدی است و اگر دولت بخواهد وظیفه خود را برای محافظت از مردم اتریش انجام دهد، لازم است اقداماتی را انجام دهد."

واکسینه نشده‌ها در اتریش قرنطینه می‌شوند

کد خبر 535811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.