فروپاشی تمدن غرب؛ نگاهی از آینده به زمان ما

کتاب «فروپاشی تمدن غرب؛ نگاهی از آینده به زمان ما» نوشته‌ نائومی اورسکز و اریک کانوی با ترجمه محمد نصیری در ۹۰ صفحه و دو نسخه‌ الکترونیکی و کاغذی به همت نشر صاد منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی نشر صاد، «فروپاشی تمدن غرب؛ نگاهی از آینده به زمان ما» کتابی است که از حدود سال ۲۴۰۰ میلادی به ما رسیده است؛ کتابی که شاید اکنون علمی-تخیلی انگاشته شود، ولی در سده‌های آینده حکم یک کتاب تاریخی را خواهد داشت. اثرِ اورسکز و کانوی به دو ناکارآمدی تمدن غربی یعنی بحران محیط‌زیستی و اقتصاد نئولیبرال می‌پردازد و از همین رهگذر به ناکارایی‌های دیگر هم اشاره می‌کند و سرانجام از اکنون تصویری آخرالزمانی نشان می‌دهد، تصویری که ممکن است به‌زودی سرنوشت ما و آیندگان‌مان شود!

نائومی اورسکز، استاد تاریخ علم در دانشگاه هاروارد و اریک کانوی، استاد تاریخ علم و فناوری در پاسادنا است. این دو از زبان یک تاریخ‌نگار چینی که در قرن بیست‌وپنجم میلادی زندگی می‌کند به ما می‌گویند که اگر تمدن غربی همین‌گونه پیش برود چه سرنوشتی خواهد داشت و چگونه نابود خواهد شد؛ از خشک‌سالی‌ها و توفان‌های شدید گرفته تا زیرآب‌رفتن سرزمین‌ها و جابه‌جایی اجباری انسان‌ها. این سرنوشت شاید اکنون گزافه پنداشته شود، ولی نویسندگان چنان آهسته پیش می‌روند که خواننده تکوین این بحران را به چشم خود ببیند و ترس آن را احساس کند.

نسخه کاغذی کتاب را می‌توانید با قیمت ۲۷ هزار تومان از وب‌سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کنید و نسخه‌ الکترونیکی اثر نیز با قیمت ۱۳,۵۰۰ تومان قابل دریافت از پلتفرم طاقچه است.

کد خبر 535808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.