سند شش دانگ محله آیت الله غفاری به نام شهرداری بندرعباس صادر شد

مدیر امور حقوقی شهرداری بندرعباس گفت: ساکنان محله آیت الله غفاری برای اخذ سند مالکیت به اداره ثبت مراجعه نکنند.

محمد بدرقه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اخذ سند شش دانگ محله آیت الله غفاری از اداره ثبت اسناد و املاک اظهار کرد: با دستور و پیگیری‌های شهردار، سند این محله در تاریخ ١٠ آبانماه ١٤٠٠ به نام شهرداری بندرعباس ثبت، صادر و دریافت شد.

وی افزود: با اخذ این سند مشکلات ساکنان این محله در حوزه اخذ پروانه ساخت و سند تک برگ با شرایط بسیار ویژه رفع خواهد شد و شهروندان می‌توانند برای اخذ سند فقط با مراجعه به شهرداری روال قانونی را طی کرده و سند مالکیت خود را دریافت کنند.

مدیر امور حقوقی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: این مسئله علاوه بر افزایش ارزش افزوده املاک شهرداری باعث جلوگیری از تعارض و تداخل اسناد مالکیت می‌شود؛ بنابراین شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به اداره ثبت و با هزینه‌ای بسیار اندک نسبت به انتقال و اخذ سند مالکیت واحد مسکونی خود اقدام کنند.

بدرقه اضافه کرد: مسئله سند مالکیت در بافت فرسوده شهر بندرعباس یکی از معضلات و مشکلات دیرینه مردم است که شهردار با جدیت به دنبال رفع این مشکل است.

وی خاطرنشان کرد: محدوده محله آیت الله غفاری در حال حاضر در اختیار شهرداری است و باید کلیه املاک اختصاصی و عمومی شهرداری در سطح شهر دارای سند تک برگ باشد تا مشکلات حقوقی و مالکیتی شهرداری کاهش یابد.

مدیر امور حقوقی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: منازل مسکونی فاقد سند در محله آیت الله غفاری طبق مصوبه شورای شهر با قیمت هر متر مربع ١٠٠ هزار تومان و حداکثر ٣٠٠ هزار تومان به ساکنان واگذار می‌شود و برای واگذاری نیازی به مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بندرعباس نیست.

وی تاکید کرد: روند تعیین تکلیف اسناد مالکیت دیگر محلات در بافت فرسوده شهر در دستور کار مدیریت حقوقی شهرداری بندرعباس است که در صورت دریافت سند از جانب شهرداری به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 535800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    اقای بدرقه چرا از فاز یک که به سرمایه گدار واگذار کردی صبحت نمی کنی چرا دو پهلو حرف میزنی به زبان ساده بگو فاز یک را فروختیم
  • عبدالله ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    فاز یک ایت الله غفاری اقای بدرقه به سرمایه گذار فروخته شده چرا دو پهلو حرف میزنی اهالی محله خدد توان ساخت وساز دارند