بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تداوم یابد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش هفت هزار و ۷۱۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۹۲۹ هزار و ۳۸۳ واحدی در سطح ۳۸۳ هزار و ۹۴۶ قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۰.۵۴ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۲۴ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۴ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۰ هزار و ۶۱۸ و ۴۴ هزار و ۴۹ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد و ۴۲۱ میلیون و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تداوم یابد.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار بازار

هیچ محصول پتروشیمی بدون مشتری باقی نمی‌ماند

عبدالحسین بیات، عضو سابق هیأت مدیره صنایع ملی پتروشیمی میزان صادرات محصولات را در سال ۹۹ حدود ۶,۶۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال به تبع رشد قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی محصولات پتروشیمی هم رشد قیمت دارند و به همین نسبت با افزایش ارزش صادرات مواجهیم.

وی با بیان اینکه هیچ محصول پتروشیمی روی زمین و بدون مشتری باقی نمی‌ماند، گفت: صادرات محصولات پتروشیمی مثل نفت نیست که فوری در سطح ظرفیت تولید افزایش یابد و سایر تولیدکنندگان بتوانند جای کشوری که کاهش ظرفیت داده و یا تحریم باشد، بگیرند. سال‌هاست که میزان تقاضای محصولات پتروشیمی ۴.۵ تا پنج درصد از تولید و عرضه بازار جلوتر است.

اخبار شرکت‌ها

شفارا: افزایش سرمایه

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲,۶۳۰,۴۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴,۶۵۰,۴۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تأمین هزینه‌های اجرای پروژه پساب صنعتی و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت تهیه بخشی از مواد اولیه مصرفی که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

شستا: بررسی خالص ارزش دارایی‌ها NAV هر سهم سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، در پرتفوی بورسی شستا مالکیت پنج هلدینگ تیپیکو، صبا، تاپیکو، سیتا و تاصیکو وجود دارد و در پرتفوی غیر بورسی آن نیز دو هلدینگ مهم وجود دارد. به همین دلیل، برای محاسبه ان ای وی این شرکت، دو روش به کار گرفته شده است.

۱. روش اول: پرتفوی بورسی بر اساس قیمت بازار هلدینگ‌های موجود در آن ارزش گذاری شده‌اند.

۲. روش دوم: پرتفوی بورسی بر اساس NAV هلدینگ‌های موجود در آن ارزش گذاری شده‌اند.

در حال حاضر نسبت P/NAV سهم در روش اول در محدوده ۸۰ درصد و در روش دوم در محدوده ۵۵ درصد است.

اخبار بازار جهانی و بورس کالا

میلگرد:

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمودار اول کل میلگرد معاملاتی بورس کالا را طی یکسال اخیر نشان می‌دهد. میلگرد معامله شده در بورس کالا در یکسال گذشته یک شیب صعودی ملایم را طی کرده است. در تابستان قیمت‌ها همگام با وضعیت مساعد قیمت‌های جهانی و نوسانات محدود دلار نیمایی رشد خوبی داشته است. در تابستان متوسط قیمت این کالا ۱۵ هزار تومان بوده که در مهر ماه با کمی اصلاح به ۱۴ هزار تومان می‌رسد.

در آبان با توجه به افزایش بهای تمام شده تولیدکنندگان و چشم‌انداز صعودی نرخ دلار در این روزها، قیمت این کالا مجدد به کانال صعودی بازگشته و رقم ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان را ثبت کرده است. در شش ماهه امسال تولیدکنندگان این محصول جمعاً ۴.۳ میلیون تن تولید داشته‌اند که از این میزان حدود ۱ میلیون تن صادر و ۳.۳ میلیون تن در بازار داخل مصرف شده است در این مدت حدود ۲.۹ میلیون تن از محصول تولیدی خود را از طریق بورس کالا عرضه کرده‌اند.

علت افزایش عرضه‌های بورس کالا در سال جاری برداشتن محدودیت کف عرضه و تأمین نیاز بازار بیشتر از مقدار کف عرضه تعیین شده است. از میزان عرضه در دوره مذکور ۸۵۰ هزار تن مورد تقاضا واقع شده است. در مهر نیز ۴۶۰ هزار تن عرضه و ۲۷۰ هزار تن تقاضا ثبت شده است. این اعداد در سه هفته ابتدایی آبان ۴۷۰ و ۲۰۰ هزار تن است.

لوبکات:

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمودار اول روند قیمتی ماهیانه کل لوبکات در بورس کالا را نشان می‌دهد. قیمت‌های بورس کالا در ماه‌های اخیر با ثبات دلار نیما، همگام با رشد قیمت جهانی نفت و به تبع نفت کوره، روند صعودی طی کرده است. قیمت معاملاتی فصل بهار و تابستان به طور میانگین به ترتیب ۹ هزار و ۳۰۰ و ۹ هزار و ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود. با رشد قیمت نفت قیمت‌ها در مهر ماه به ۱۲ هزار و در آبان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

بورس کالا هر ماه به طور میانگین میزبان ۱۶۰ هزار تن لوبکات است که عمده آن توسط شرکت‌های روانکار جذب می‌شود. در فصل بهار به طور کلی ۴۵۲ هزار تن از این محصول عرضه شد که ۴۰۰ هزار تن معامله شد. این اعداد برای فصل تابستان ۵۶۱ و ۴۹۶ هزار تن بوده است. در مهر ماه ۱۶۶ هزار تن لوبکات عرضه شده است که ۱۲۰ هزار تن آن مورد تقاضا واقع شده است. در آبان نیز تاکنون شاهد عرضه به سطح ۱۰۱ هزار تن بوده‌ایم که ۹۲ هزار تن تقاضا داشته است. در هفته جاری قیمت لوبکات اندکی افت داشته و ۲۰ هزار تن با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومانی عرضه داشتیم که ۱۶ هزار تن معامله شده است.

فولاد: کاهش شش درصدی تولید روزانه فولاد چین در ماه اکتبر

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز تولید روزانه فولاد چین در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی با کاهش ۶.۱ درصدی نسبت به ماه پیش از آن به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۷ میلادی است. این در حالی است که مجموع تولید این محصول در طی اکتبر سال جاری میلادی با ۲۳.۳ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تن کاهش یافت. به دلیل کسادی بازار املاک به ویژه در فصل اوج ساخت و ساز در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، تقاضا در بخش پایین دستی نیز نتوانست انتظارات بازار را برآورده کند. این در حالی است که، سرمایه گذاری در بخش املاک چین طی ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ میلادی شاهد روند نزولی بوده و تنها ۷.۲ درصد رشد کرد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 535764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.