اجرای ۱۳۰۴ طرح اشتغال روستایی با هدف توانمندسازی مددجویان امداد

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: یک هزار و ۳۰۴ طرح اشتغال روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان استان اجرا شد.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اشتغال مددجویان روستایی، موجب افزایش بهره‌وری، تقویت پایه‌های اقتصادی و در نتیجه خودکفایی خانواده‌های نیازمند روستایی شده و احتمال بازگشت به روستاها را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اجرای هزار و ۳۰۴ طرح روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان افزود: امسال در حوزه دامپروری و کشاورزی به ۷۴۲ طرح، اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان تسهیلات، به ۲۹۵ طرح حمل‌ونقل و خدماتی بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان و به ۱۸۵ طرح صنایع دستی و فرش، دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان و به ۸۲ طرح صنعتی، سه میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در خصوص اجرای طرح‌های روستایی گفت: این طرح‌ها باید دارای ویژگی‌هایی از جمله به صرفه بودن، نوآورانه بودن و در نهایت دارای تکنولوژی و فناوری ساده باشند، به نحوی که سرویس و خدمات مورد نیاز آنها در روستا قابل دسترس باشد.

وی با اعلام اینکه ۵۷ درصد از طرح‌های اشتغال روستایی در حوزه دامپروری و کشاورزی است، ادامه داد: طرح‌های اشتغال روستایی در شهرستان جرقویه مرکزی (سفلی) با ۱۱۵ طرح و مناطق روستایی بوئین میاندشت با اجرای ۱۰۹ طرح، بیشترین آمار اشتغال را در هفت ماهه سال جاری به خود اختصاص داده‌اند.

زارع افزود: کمیته امداد همواره از طرح‌های اشتغال حمایت لازم را خواهد داشت و با سرمایه‌گذاری و در اختیار گذاشتن امکانات لازم، زمینه کسب و کارهای روستایی را فراهم می‌کند.

کد خبر 535741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.