مسافران مترو تهران با کاهش دما افزایش یافت

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: با توجه به فصل سرما، لغو دورکاری کارمندان و کاهش محدودیت‌های کرونایی شاهد افزایش مسافران این ناوگان هستیم.

به گزارش ایمنا، علی عبدالله پور اظهار کرد: همه ساله در فصل سرما و به دلیل اینکه در زمان بارندگی ترافیک تهران افزایش می‌یابد، شهروندان راغب می‌شوند که از مترو برای رفتن به محل کار استفاده کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از اول آذر، افزود: به طور قطع با بازگشایی مدارس میزان مسافران مترو بازهم افزایش خواهد یافت اما آمادگی داریم که در صورت شلوغی و ازدحام در ایستگاه‌ها قطارهای فوق‌العاده اعزام شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان روزانه مسافران مترو از عدد یک میلیون نفر عبور کرده و به طور حتم این میزان از اول آذر با بازگشایی مدارس و همچنین دانشگاه‌ها افزایش چند درصدی خواهد داشت.

عبداله پور تاکید کرد: با گذشت بیش از ۲۳ سال از آغاز بهره برداری از مترو تهران هم اکنون حجم زیادی از ناوگان فعال در خطوط هفت گانه مترو، با گذشتن از محدوده مجاز برای اوورهال با وضعیت اضطراری مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه خراب شدن یک قطار همانند دیگر وسایل حمل و نقل نیست و اگر یک واگن یا یک قطار نتواند خوب کار کند کل سرویس دهی خط را دچار اختلال می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر مشکل مترو تهران اوورهال ناوگان است و باید فکر اساسی به حال آن کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: در حال حاضر ۱۶۱ رام قطار در خطوط هفت گانه مترو فعال است که برخی از آنها بیش از ۹۰۰ کیلومتر کارکرد داشته و باید اوورهال شود اما به دلیل کمبود ناوگان از این قطارها استفاده می‌کنیم که البته ممکن است در حین سرویس دهی دچار خرابی شود.

عبداله پور اضافه کرد: هم اکنون متوسط اعزام قطارها در ساعات پیک حدود چهار دقیقه است و با توجه به این کمبودها تلاش کردیم سرویس دهی به نحو شایسته به شهروندان انجام شود.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال و خطوط یک، دو، سه و چهار از مسافران بیشتری نسبت به خطوط دیگر برخوردار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 535698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.