همکاری شهرداری با کشورهای خارجی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران جزئیات همکاری شهرداری با کشورهای خارجی برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله خرید واگن مترو و اتوبوس را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، مجتبی شفیعی در خصوص استفاده شهرداری از فرصت و همکاری‌های بین‌المللی برای تأمین منابع و توسعه حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: در گذشته منابعی در شهرداری وجود داشت و دوستان مدیریت هزینه می‌کردند که منابع نیز اغلب منابع داخلی شهرداری و قدری در دوره‌هایی کمک‌های دولتی بوده است.

وی افزود: اما در حال حاضر چون منابع موجود در شهرداری کفاف نیازها را نمی‌دهد، یک حوزه تأمین منابع نیز فعال شده است. یک کمیته نیز برای تأمین منابع پایدار در شهرداری تشکیل شده که مدیریت شهری در حال مذاکره و برنامه‌ریزی در آن هستند.

معاون حمل‌ونقل شهردار تهران با بیان اینکه یکی از منابع پیشنهادی این کمیته برای تأمین منابع در حوزه‌های مختلف به ویژه توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، استفاده از ال سی های روسیه است، خاطرنشان کرد: این مذاکرات از طریق معاونت مالی و اقتصادی شهرداری در حال دنبال شدن است.

شفیعی ادامه داد: ما نیز نیازها و پیشنهادات خود را به این کمیته ارائه می‌کنیم و آنها برای همکاری با این پیشنهادها تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به تعامل جدید با کشورهای خارجی برای توسعه ناوگان عمومی، گفت: پیشنهادات مختلفی در حوزه تأمین منابع داریم و یکی از آنها بحث فاینانس روسیه است. حتی پیشنهادات دیگری برای همکاری با کشورهای دیگر و استفاده از روش‌های مختلف همکاری در حوزه موجود است که در حال بررسی هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران افزود: بخشی از این همکاری‌های بین‌المللی وابسته به تعامل دولت است و در بخشی از آنها نیز شهرداری مستقیماً در حال مذاکره است.

شفیعی به کشورهای مدنظر برای تعامل در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای مختلف با روش‌های مختلفی مدنظر است. از میان کشورهای اروپایی نیز فعلاً روسیه مدنظر است.

وی گفت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی مباحث مختلفی از جمله خرید واگن برای توسعه و نوسازی خطوط مترو، اتوبوس، سیستم‌های برقی و حتی اجرای پروژه‌ها موضوع مذاکرات و همکاری‌ها است.

منبع: مهر

کد خبر 535677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.