مقدار بارش حوضه‌های ۶ گانه اصلی کشور اعلام شد

پیش‌بینی بارش برای حوضه آبریز دریای خزر تا آخر دی ماه ۱۲۰ میلیمتر است درحالی که متوسط دوره بلندمدت این حوضه ۱۲۹ میلیمتر بوده که کاهش ۷ درصدی بارش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، بارش پیش‌بینی شده برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا آخر دی ماه ۱۰۹ میلیمتر است که در مقایسه با دوره بلندمدت که ۱۱۰ میلیمتر بوده یک درصد کاهش خواهد داشت.

فلات مرکزی طبق پیش‌بینی تا آخر دی ماه ۵۸ میلیمتر بارش دریافت خواهد کرد که در مقایسه با دوره بلندمدت که ۵۷ میلیمتر بوده از رشد برخوردار خواهد شد.

وضعیت بارش پیش‌بینی شده برای حوضه آبریز قره قوم نیز ۶۰ میلیمتر تا آخر دی ماه است، میزان بارش دوره متوسط بلندمدت این حوضه ۵۹ میلیمتر بوده که افزایش ۳ درصدی خواهد داشت.

بارش پیش‌بینی شده تا آخر دی‌ماه برای حوضه آبریز مرزی شرق ۳۳ درصد است که در مقایسه با دوره بلندمدت که ۲۹ میلیمتر بوده از رشد ۱۲ درصدی برخوردار خواهد شد.

بیشترین میزان بارش پیش بینی شده برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان است که تا آخر دیماه ۱۶۵ میلیمتر بارش دریافت خواهد کرد و این در حالی است که متوسط دوره بلندمدت این حوضه ۱۶۱ میلیمتر بوده که با رشد ۲ درصدی همراه خواهد بود.

ایران دارای ۶ حوضه اصلی آبریز شامل دریای خزر، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، قروه قوم، مرزی شرق و خلیج فارس و دریای عمان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 535663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.