دانش‌گرایی و تحول‌خواهی، رویکرد جدید کمیته امداد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد گفت: در تدوین برنامه هفتم کمیته امداد رویکرد دانش‌گرایی و تحول‌خواهی در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سعید زارع‌زاده در مراسم رونمایی از ۶۲ طرح پژوهشی این نهاد در حوزه آسیب‌شناسی و اثربخشی خدمات، اظهار کرد: سیاست‌های کلان کمیته امداد با هدف تقویت کمیت و کیفیت خدمات، بر مبنای پژوهش‌محوری شکل می‌گیرد.

وی شناخت وضع موجود و برنامه‌ریزی برای آینده را از مزیت‌های کار پژوهشی دانست و ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف و قوت کمیته امداد و همچنین ایجاد فضای دانش‌گرایی و تحول‌خواهی در برنامه هفتم امداد، از جمله مسائلی است که در رویکرد پژوهش‌محوری کمیته امداد پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد خاطرنشان کرد: در همین راستا از سال گذشته گروه‌های پژوهشی با همکاری کارکنان مجرب و متخصص امداد و حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های معتبر تشکیل و نسبت به برنامه‌ریزی پژوهشی در جهت اهداف امداد، اقدام کردند.

زارع‌زاده کاربردی بودن پژوهش‌های کمیته امداد را یک امتیاز عنوان کرد و گفت: در هر استان ۲ طرح پژوهشی با اتکا به نخبگان داخلی امداد و همکاری ۲۰ ناظر دانشگاهی، پیش برده شد و بیش از هزار مصاحبه عمیق و کیفی با مددجویان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد در پژوهش‌های انجام شده، آینده‌پژوهی است، تاکید کرد: از این پژوهش‌های کاربردی در تدوین برنامه هفتم امداد و همچنین سیاست‌های کلان این نهاد استفاده خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد از آمادگی این نهاد برای همکاری با نخبگان، پژوهش‌گران و جامعه دانشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: چهار هزار جلد کتاب در سامانه کتابخانه کمیته امداد در دسترس پژوهشگران به ویژه در حوزه فقر و محرومیت‌زدایی قرار دارد.

کد خبر 535622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.