تشکیل ستاد متمرکز هوشمندسازی در شهرداری کرمان

شهردار کرمان از بروز رسانی آیین نامه شفافیت در شهرداری کرمان خبر داد و گفت: ستاد متمرکز هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری در شهرداری کرمان تشکیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف تبریزی در چهاردهمین نشست شورای عمومی شهر کرمان با اشاره به ایجاد شهرداری الکترونیک و ارائه خدمات هوشمند، اظهار کرد: برای موضوع شفافیت یک ستاد متمرکز در شهرداری نیاز داشتیم که با یک مشاور مشخص انجام شد تا کار به صورت متمرکز انجام دهد.

وی افزود: زیرساخت برخی از داده‌ها وجود ندارد و آئین نامه شفافیت با حساسیت نوشته و بروز رسانی شد تا به عنوان یک آئین نامه زیر دستی قرار بگیرد.

سیدمحمد موسوی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان نیز خاطرنشان کرد: ایجاد شهرداری الکترونیک و ارائه خدمات هوشمند در عرصه مدیریت شهری با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات شهری در دستور کار شورای ششم قرار گرفته است و هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه برنامه پنج ساله در رابطه با اجرای این طرح قرار شد یک مرحله تا قبل از نهایی شدن بودجه سال ۱۴۰۱ موارد را در برنامه بودجه دیده تا در سال‌های آینده بر طبق آن برنامه ریزی شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه عدم ارائه اطلاعات و یا تأخیر در ارسال اطلاعات به کمیسیون برای اجرای این طرح موجب توقف روند کار می‌شود، تصریح کرد: برای ارائه اطلاعات هماهنگی و انسجام نیست و کارها به صورت بخشی می‌شود.

موسوی تاکید کرد: حذف موانع در مدیریت شهری، فراهم کردن امکان دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات و خدمات شهرداری، تسهیل امور اجرایی در شهرداری‌ها و کاهش هزینه‌ها از فواید هوشمندسازی خدمات شهری است.

کد خبر 535609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.