فروش دارایی‌ها و واگذاری طرح‌ها در ۶ ماه نخست سال جاری نزدیک به صفر بود

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در خصوص نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در ۶ ماه ابتدای سال جاری گفت: عملکردها در حوزه فروش اموال و دارایی‌ها و واگذاری طرح‌ها نزدیک به صفر بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، مهرداد بذرپاش رئیس با اشاره به ارزیابی نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در شش ماه ابتدای سال، اظهار کرد: در این مدت توجه جدی به احکام بودجه کاهش پیدا کرده است و اجرا نشدن احکام تقریباً به یک امر نسبتاً عادی تبدیل شده است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی افزود: در بودجه سال آینده نباید احکامی که قابلیت اجرا ندارند یا بر اساس آنها عملکردی در سال‌های اخیر صورت نگرفته یا احکامی که اجرای آنها ناقص بوده است یا به دلیل کمبود منابع قابلیت اجرا نداشته‌اند، آورده شوند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخی احکام هم که صددرصد اجرا شده‌اند و ظرفیت‌های بیش از این هم می‌توانند در بودجه داشته باشند در بودجه سال آینده مورد تاکید قرار گیرد.

بذرپاش تصریح کرد: ما در حوزه درآمدهای مالیاتی و گمرکی وضعیت نسبتاً خوبی داشتیم، اما عملکردها در این ۶ ماه در حوزه فروش اموال و دارایی‌ها و واگذاری طرح‌ها نزدیک به صفر بوده است که اصلاً قابل قبول نیست، یعنی عملکردها پیرامون تأمین منابع از این محل بسیار ضعیف بوده است و این کسری را از فروش اوراق مالی اسلامی و تنخواه خزانه جبران کردیم که باید در سال آینده به حداقل برسد.

کد خبر 535592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.