کاهش ۱۵ درصدی مصرف نمک و ماسه در طرح زمستانه زنجان

مانور ستاد عملیات زمستانی شهرداری زنجان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری زنجان و مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سجاد خان مرادی، مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان امروز _دوشنبه ۲۴ آبان ماه_ در حاشیه انجام عملیات زمستانه و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهرداری زنجان هر ساله عملیات زمستانی را از آذر تا پایان اسفندماه اجرا می‌کند، گفت: امسال ۱۲۷ دستگاه انواع ماشین آلات لودر، گریدر، کامیون، ماشین تیغه دار و برف‌روب طی این مدت فعال خواهد بود.

وی از فعالیت ۴۰۰ نفر از نیروهای فضای سبز و ۷۵۰ نیروی خدماتی در این عملیات زمستانی خبر داد و افزود: در زمستان امسال با وجود اینکه مناطق شهری و محدوده زنجان افزایشی نداشته است، شاهد افزایش ۱۰ درصدی ماشین آلات هستیم.

مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص استفاده از نمک و رعایت مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کرد: استفاده بی رویه از نمک موجب تخریب آسفالت و نفوذ به آب‌های زیر زمینی می‌شود.

خان مرادی تصریح کرد: برای حفظ محیط زیست همه ساله ۱۵ درصد مصارف نمک و ماسه در معابر کاهش می‌دهیم و همکاران خدمات شهری تنها در پل‌ها، اتوبان‌ها و سراشیبی‌ها از نمک و ماسه استفاده می‌کنند و در کوچه‌ها و معابر به صورت سنتی و پارو برف‌روبی انجام می‌شود.

کد خبر 535582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.