خرید ۲۶ دستگاه خودرو عملیاتی در دستور کار آتش نشانی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تشریح اقدامات در دست اجرای سازمان آتش نشانی گفت: تا به امروز گزارش فوتی ناشی از گاز گرفتگی در پایتخت نداشتیم.

به گزارش ایمنا، مهدی داوری در تشریح آخرین وضعیت امداد و نجات شهروندان با توجه به برودت دما و احتمال افزایش مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز گزارش فوتی ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در تهران گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در تهران هنوز با سرمای شدید مواجه نشده‌ایم، افزود: آمارها نشان می‌دهد تماس‌های شهروندان با شماره ۶۴۳۲۳۲۳۲ در حوزه افزایش آگاهی برای کاهش خطرات ناشی از استفاده از وسایل شعله دار گرمایشی افزایش پیدا کرده است و شهروندان می‌توانند با تماس با این سامانه آگاهی لازم در این بخش را کسب کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تاکید من به شهروندان این است، شماره تماس عملیاتی برای هرگونه حادثه در زمینه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن همان سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران است.

داوری با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های در دست احداث این سازمان، تصریح کرد: در ادامه بحث توسعه‌ای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران باید اعلام کنم، تا پایان سال جاری تجهیزات جدید به سازمان اضافه می‌شود که از جمله این تجهیزات می‌توان به ۲۶ دستگاه خودرو عملیاتی، ۳ ایستگاه آتش نشانی در مناطق قیطریه، خیابان صابونیان و افسریه و برج شبیه ساز عملیاتی برای ساختمان‌های بلند طبقه اشاره کرد.

وی ادامه داد: خودروهای پیش بینی شده ابعاد کوچک‌تری نسبت به خودروهای موجود عملیاتی دارند و هدف از تهیه آنها امکان افزایش مانور در معابر باریک سطح شهر است.

به گزارش سایت شهر، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش شده خودروهای عملیاتی در کنار ابعاد کوچک‌تر قدرت عملیاتی و اطفا بالایی داشته باشند.

داوری اضافه کرد: تهیه تجهیزات انفرادی برای کارکنان سازمان آتش نشانی تهران جز برنامه‌های دائمی سازمان است و آن‌چه را که تا امروز می‌توانستیم تحویل بگیریم از جمله پوتین‌های مخصوص آتش نشانی و کلاه به سرانجام رسیده است، اما در حوزه اورکت‌های ضد حریق نیز مراحل اداری آن در حال انجام است و امیدواریم ۱۰۰۰ دست اورکت ضد حریق نیز تهیه و تحویل کارکنان شود.

وی به تأمین منابع مالی سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است، منابع مالی سازمان آتش نشانی از محل عوارض ساخت و ساز تأمین می‌شود و می‌توان گفت هرچه حوزه ساخت و ساز فعال و پویا تر باشد تأمین منابع مالی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز بهتر است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: جنبه مالی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تابعی از درآمد ساخت ساز شهرداری تهران است که بر اساس مصوبه به سازمان تخصیص داده می‌شود و اگر تنگنای مالی برای سازمان وجود داشته باشد این تنگنا مقطعی است.

داوری ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای سازمان آتش نشانی هیچ‌گاه در مدیریت شهری متوقف نمی‌شود.

کد خبر 535551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.