ساماندهی معتادان متجاهر در سمنان

شهردار سمنان گفت: همزمان با آغاز فصل سرما و احتمال افزایش همه‌گیری ویروس کرونا، طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در این شهر کلید خورد.

سید علی مرتضی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، گفت: همزمان با آغاز فصل سرما و احتمال افزایش همه‌گیری ویروس کرونا و در راستای افزایش امنیت روانی شهروندان و پاکسازی چهره شهر از معتادان متجاهر، طرح جمع‌آوری اینگونه افراد با همکاری نیروی انتظامی اجرا شد.

وی افزود: پیرو تأکیدات استاندار سمنان مبنی بر ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر در محله‌های مختلف شهری، شهرداری سمنان محل اقامت موقت معتادان واقع در پارک سیمرغ را که مورد تأیید استانداری قرار گرفت، در تعامل نزدیک با سازمان بهزیستی آماده و تجهیز کرد.

شهردار سمنان با تقدیر از همکاری فرمانداری و بهزیستی در تجهیز این مکان، گفت: زیربنای این مرکز بیش از ۴۰۰ متر و با ظرفیت ۴۲ تخت‌خواب با امکان افزایش تا ۲۰۰ تخت خواب همراه با امکاناتی همچون اتاق پزشک و مشاوره، اتاق قرنطینه، نمازخانه، حمام و سرویس بهداشتی است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای ساماندهی این افراد بودجه دولتی در اختیار ندارد، اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح شاهد کاهش این معضل اجتماعی در سطح محله‌های شهر بوده و گامی مؤثر در راستای ارتقای سلامت اجتماعی نیز برداشته شود.

کد خبر 535532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.