همراهی دادگستری با شهرداری در توسعه همه جانبه بندرعباس تاثیرگذار است

شهردار بندرعباس گفت: تعامل و همراهی بیش از دادگستری و مجموعه قضایی شهر با شهرداری یک حرکت موثر در راستای توسعه همه جانبه شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نشستی صمیمانه با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.

شهردار بندرعباس در این دیدار با بیان اینکه ظرفیت‌های نهفته و دست نخورده‌ای در شهر بندرعباس وجود دارد، اظهار کرد: ساحل به عنوان پیشانی شهر یکی از مزیت‌های بزرگ این شهر محسوب می‌شود که باید به شکل بالقوه توسعه پیدا کند و در برنامه‌های آتی به این مهم به شکل ویژه پرداخته خواهد شد.

وی افزود: طرح‌های عمرانی بزرگی در ساحل بندرعباس پیش‌بینی شده است که با هماهنگی دستگاه قضائی می‌توان آنها را اجرا و چهره شهر و نوار ساحلی بندرعباس را دگرگون کرد.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: گردشگری در استان‌های جنوبی می‌تواند منبع درآمد فعال و دائمی برای شهر باشد و باید در این مسیر به طور جدی گام‌های بلندی برداشته شود تا صنعت توریسم جایگاه واقعی خود را در شهر پیدا کند.

نوبانی با اشاره به تراکم ٤٣ درصدی بافت فرسوده شهر خاطرنشان کرد: لازمه تغییر و تحول در این وضعیت عزم و حرکتی ملی است، چرا که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات و کاستی‌های این مناطق را به شکل ریشه‌ای و اساسی حل کند؛ بهره برداری از پروژه‌های ناتمام در سطح شهر بندرعباس در اولویت است و مجموعه شهرداری با همدلی و تلاش شبانه روزی در این مسیر در حال حرکت است.

شهردار بندرعباس ضمن تشکر از همراهی مجموعه دادگستری با شهرداری گفت: برنامه‌های راهبردی و توسعه پروژه‌ها و اقدامات عمرانی شهر با هماهنگی، همفکری و تبادل نظر با مجموعه قضائی پیگیری خواهد شد تا مشکلی به لحاظ قانونی در مسیر رشد و توسعه شهر ایجاد نشود.

لزوم پاسخگویی به موقع و سریع به مطالبات شهروندان

در این نشست رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر هم اندیشی و رفع مشکلات و معضلات شهری تاکید و آمادگی خود را برای هر گونه تعامل با مجموعه شهرداری اعلام کرد.

علی صالحی در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی شهر بندرعباس به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز بندری ایران در حاشیه تنگه هرمز و خلیج فارس، اظهار کرد: نوار ساحلی گسترده بندرعباس، این شهر را به جاذبه‌ای برای فعالیت‌های تفریحی و تجاری تبدیل کرده است که در صورت توسعه زیرساخت‌ها، نظر گردشگران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

وی با تأکید بر نقش مهم گردشگری در رشد فعالیت‌های اقتصادی در کلان شهرها افزود: توسعه پایدار گردشگری شهری و مدیریت خردمندانه آن، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در این خصوص است.

وی در ادامه با یادآوری لزوم پاسخگویی به موقع و سریع به مطالبات شهروندان، خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: نظارت شورای شهر برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است و پارلمان شهری می‌تواند به شهرداری در جهت پیشگیری از تخلفات و ایجاد شفافیت مالی کمک شایانی کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با اشاره به برخی مسائل و مشکلات شهر بندرعباس از جمله مشکل روشنایی معابر در برخی نقاط این شهر و لزوم ساماندهی متکدیان و معتادین متجاهر، رسیدگی فوری به این موضوع و افزایش کیفیت ارائه خدمات در این خصوص را خواستار شد.

صالحی تصریح کرد: با پیگیری دستگاه قضائی استان هرمزگان، صنایع غرب بندرعباس ملزم شده‌اند در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود برای هدایت فاضلاب از تصفیه خانه جهت مصارف صنعتی و همچنین تأمین منابع مالی این پروژه اقدام کنند که در این راستا انتظار می‌رود شهرداری بندرعباس نیز ضمن مشارکت فعال در این طرح، کمک به دستگاه‌های متولی جهت ساماندهی شبکه فاضلاب را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

وی بر اجرای عادلانه و بدون تبعیض احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نیز تأکید و خاطرنشان کرد: پیگیری رفع مشکلات محلات کمتر برخوردار و ساماندهی و رفع معضلات بافت فرسوده یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در اسرع وقت به آن پرداخته شود.

کد خبر 535524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.