افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی در برخی شهرها

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور از افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی در برخی شهرها به دلیل تورم و تغییر مکرر قیمت کالاها خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی در خصوص تعویض رایگان مخازن گاز تاکسی‌ها، اظهار کرد: بر اساس یکی از مصوبات دولت، اگر ناوگان بنزینی نسبت به دوگانه‌سوز کردن خودروی خود اقدام کنند، دولت برای آن یارانه پرداخت می‌کند.

وی افزود: اکنون با خودروهایی مواجه هستیم که سن مخزن گاز آن‌ها به فرسودگی رسیده است و مطابق استانداردها باید مخزن گاز آن‌ها تعویض شود، اما قیمت مخازن رقم بسیار زیادی است و راننده‌ها ناگزیر بودند مخزن را جدا کنند و از بنزین استفاده کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با بیان اینکه به مصوبه دولت اصلاحیه‌ای زده شد تا امکان تعویض رایگان مخازن گاز تاکسی‌ها فراهم شود، خاطرنشان کرد: این مساله را منعکس کردیم و در اصلاحیه‌ای که در مصوبه رخ داد، مقرر شد برای این گروه از خودروها که مخزن گاز آن‌ها توسط مراکز معاینه فنی رد می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست، با تحویل مخزن کهنه بتوانند مخزن جدید را به صورت رایگان نسب کنند.

وی با اشاره به آمار خودروهایی که مخزن گاز آن‌ها به سن فرسودگی رسیده، تصریح کرد: از آنجایی که مصوبه تازه تصویب شده و این شرایط فراهم شده است آمار را به صورت معمول از سامانه سیمفا استخراج می‌کنیم و در اختیار وزارت نفت قرار می‌دهیم. سپس در فراخوانی صاحبان خودرو برای تعویض مخزن فرسوده مراجعه می‌کنند.

ضامنی تاکید کرد: باید شرایط اقتصادی به گونه‌ای باشد که هر سال با توجه به یک تورم متعارف قیمت‌گذاری‌ها به شورای شهرها ارسال و تصویب شود، اما در حال حاضر با تغییر مکرر قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از قطعات خودرو گرفته تا کالاهای اولیه روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سازمان‌های تاکسیرانی به این نتیجه برسد که همه چیز به واسطه این تورم گران شده و باید نسبت به اصلاح قیمت کرایه اقدام کند، قانون یک فرایندی را تعریف کرده که بر اساس آن باید پیشنهاد به شورای شهر برود و در صورت تصویب شورا و تأیید فرمانداری، افزایش کرایه قانونی می‌شود، اما اگر شرایط مطلوب باشد تنها یک بار افزایش قیمت داریم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با بیان اینکه با این شرایط اقتصادی در برخی از شهرها این اتفاق رخ داده و شوراهای شهر روند افزایش قیمت‌ها را انجام داده‌اند، ادامه داد: این فرایندی است که قانون تعریف کرده و هر کرایه‌ای که با این فرایند به تصویب برسد، قانونی خواهد بود.

وی در خصوص واکسیناسیون رانندگان تاکسی نیز گفت: واکسیناسیون ۹۳ درصد از رانندگان تاکسی انجام شده و برای تعدادی از رانندگان که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، محدودیت اعمال شده و بر اساس ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها صدور تمدید پروانه منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است.

ضامنی به واکسیناسیون مسافران اشاره کرد و افزود: وزارت کشور طرح قرنطینه هوشمند را در دستور کار دارد و هر آنچه اجرایی شود، ما نیز تابع همان خواهیم بود.

منبع: ایلنا

کد خبر 535471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.