آیا شرکت اپل پهپاد تولید می‌کند؟

پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت اپل نشان دهنده تلاش این شرکت برای ساخت پهپاد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا دو پتنت جدید از شرکت اپل منتشر کرده است که نشان دهنده تلاش این شرکت برای تولید پهپاد در آینده است. این دو پتنت جدید ثبت شده در اداره ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا به سه پتنت قبلی مربوط به پهپاد احتمالی اپل اضافه می‌شود.

دو پتنت جدید ثبت شده شرکت اپل به پهپاد یا دستگاه هدایت شونده از راه دور اشاره می‌کنند، در پتنت اول کاربردها و روش‌های تعامل بین پهپاد و کنترل آن مشخص شده است؛ این پتنت مواردی مانند جفت شدن و برقراری یا قطع ارتباط با پهپاد را پوشش می‌دهد. همه لوازم، سیستم‌ها و روش‌های جفت کردن پهپاد با کنترلر در آن ذکر شده است.

مباحثی مانند ردیابی و کنترل پهپاد را در پتنت دوم شاهد هستیم، در این قسمت کنترل پهپاد توسط شبکه سلولی به صورت کامل توضیح داده شده است. در پتنت دوم نیز ذکر می‌شود که پهپادها می‌توانند اطلاعات مختلفی مانند: جهت، سرعت، ارتفاع، موقعیت مکانی و مقصد را از طریق شبکه‌های سلولی ارسال کنند. این شبکه قادر است اطلاعات ذکر شده را به سیستم مدیریت ترافیک ارسال کنند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که این پتنت در سنگاپور نیز به ثبت رسیده است. هنوز مطلبی در مورد میزان پیشرفت شرکت اپل در تولید این پهپادها منتشر نشده است، این شرکت تا کنون پتنت‌های مختلفی ثبت کرده است، اما همه آن‌ها نهایی نشده‌اند به همین دلیل ممکن است این پتنت‌ها نیز به مرحله تولید نرسند.

کد خبر 535466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.