اگر شهدای اصفهان بودند، حقابه زاینده‌رود را مطالبه می‌کردند/ مدیریت کلان کشور اقدام کند

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر شهدای دفاع مقدس امروز زنده بودند در کنار خوانواده‌هایشان و در بستر خشک زاینده رود احیاء حقابه اصفهان را مطالبه می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری در یک گفت و گوی رنده تلویزیونی اظهار کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه شهروندان اصفهان جریان دائمی زاینده‌رود است و همانگونه که در نطق جلسه اخیر شورا گفتم دیگر پل خواجو با حضور کشاورزان مظلوم زیباترین و جذاب‌ترین پل جهان نیست.

وی به ۲۵ آبان‌ماه، سالروز تشییع ۳۷۰ شهید بر دستان مردم اصفهان اشاره کرد و افزود: اگر آن شهدا امروز زنده بودند در کنار خوانواده‌هایشان و در بستر خشک زاینده رود احیا حقابه اصفهان را مطالبه می‌کردند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نه فقط شهروندان اصفهان بلکه همه مردم ایران و حتی گردشگران خارجی که پیش از این به اصفهان آمده‌اند از وضعیت کنونی زاینده رود غمگین و خواستار رسیدگی به این معضل بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه از رؤسای سه قوه خواستار تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به وضع نا بسامان زاینده رود هستیم تاکید کرد: جریان دوباره زاینده رود در شهر اقدام مدیریت کلان کشور و اراده ملی را نیاز دارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: جلساتی با دستگاه‌های مرتبط با آب اصفهان، شرکت‌های دانش بنیان و اساتید دانشگاهی برگزار کردیم و نتیجه بر این شد که پیشرفت در این موضوع خاص و پر اهمیت با سکانداری استاندار اصفهان محقق می‌شود.

مبارزه با فساد و شفافیت را دنبال می‌کنیم

وی تاکید کرد: در ابتدای فعالیت کمیسسون عمران و شهرسازی شورای ششم شهر اصفهان بعضی موضوعات مهم عمرانی و شهری را در اولویت قرار دادیم و شهرسازی الکترونیک، شفافیت و مبارزه با فساد از جمله اولویت‌ها بودند.

میرباقری افزود: با اتفاقی که در شهرسازی الکترونیکی می‌افتد کرامت ارباب رجوع، شفافیت و مبارزه با فساد تحقق می‌یابد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی دیگر از اولویت‌ها مباحث مربوط به بافت فرسوده، بافت تاریخی و مناطق کم برخوردار است زیرا بافت تاریخی را یکی از سرمایه‌های بزرگ شهر اصفهان می‌دانیم.

میرباقری با بیان اینکه رونق بافت تاریخی اصفهان سبب مانع‌زدایی در اشتغال و پیشرفت اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: در مرکز شهر کوچه‌های باریکی وجود دارند که به عنوان بافت فرسوده کمتر مورد توجه قرار گرفته و به دلیلی ایمنی کم این مناطق ساکنان آن به جای دیگری نقل مکان کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خانه‌های محلات فرسوده در مرکز شهر به تدریج مورد تخریب قرار گرفته و به محل آلودگی و آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده، افزود: در جلسات مختلف طرح‌هایی بررسی شده تا به واسطه آن، پروژه‌های محرک توسعه در مناطق یک و سه اصفهان که تراکم بیشتر بافت تاریخی آن دارند اجرا شود.

افزایش ردیف بودجه بازگشایی گلوگاه‌ها

وی تصریح کرد: گلوگاه‌ها یکی از مشکلات آزار دهنده بافت تاریخی است، علاوه بر این نبود دسترسی و بن بست بودن بافت فرسوده تاریخی موجب از بین رفتن رونق آن مناطق می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جدا از تاریخی یا غیر تاریخی بودن بافت شهر، مشارکت و حضور شهروندان می‌تواند طرح‌های شهرسازی و توسعه عمرانی را به موفقیت برساند.

میرباقری افزود: بررسی بافت فرسوده همت آباد با اعتماد مردم آغاز شده و همکاری معتمدان آن محله موجب پیشرفت در آنجا شد.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین مانع برای پیشرفت در بازسازی بافت تاریخی کم بودن ردیف بودجه بازگشایی گلوگاه هاست که در این دوره باید با توجه به نیازی که برای احیا آن داریم بودجه اختصاص دهیم و به توسعه مناطق دارای بافت فرسوده و تاریخی کمک کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کمیسیون در تلاش است تا با ایجاد سازوکاری پرونده‌ها و مراجعاتی که به شهرداری می‌شود را به راحتی رصد کرد و مشکلات هر مرحله از بررسی پرونده در سایت و مانیتورینگ مشخص شود.

کد خبر 535444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.