فروش مرغ بیش از هر کیلو ۳۱ هزار تومان تخلف است

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین مصوبه کشوری، قیمت مصرف کننده مرغ هر کیلو ۳۱ هزار تومان بوده و فروش بیش از این قیمت تخلف است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه کشوری، قیمت مصرف کننده مرغ هر کیلو ۳۱ هزار تومان بوده و فروش بیش از این قیمت تخلف است.

وی افزود: اکنون قیمت همه انواع مرغ یکسان بوده و تفاوتی بین قیمت آزاد و دولتی وجود ندارد، علاوه بر این تولید مرغ در استان هم به اندازه کافی انجام شده و کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هفت روز گذشته هر شب ۵۰ تن بیش از شب گذشته کشتار مرغ انجام شده است، گفت: مشکلی در تأمین مرغ استان وجود نداشته و همچنین توزیع مرغ منجمد هم برای به تعادل رساندن بازار در حال انجام است.

ایراندوست اضافه کرد: قیمت خرید مرغ از مرغداران اکنون ۲۰ هزار و ۳۷۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش ایمنا، سید داوود موسوی، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تأثیر موارد مختلف و در نظر گرفتن هزینه‌های تولید در تعیین قیمت‌ها، گفته است: برای مثال در مورد کالاهایی مانند گوشت قرمز و مرغ، ارقام و هزینه‌های اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌های تولیدی ذی‌ربط، در نظر گرفته شده است و قیمت نهایی بر اساس ضریب مصرف اقلام و خوراک دام و قیمت تمام شده خرید نهاده برای تولید کننده، تعیین می‌شود. همچنین در صورت ضرورت به قیمت گذاری کالاهایی مانند برنج وارداتی یا برنج تولید داخل که دارای تنوع کالا و کیفیت هستند، تعیین قیمت باید به صورت حداکثر قیمت قابل انتظار صورت گیرد تا سایر برندهای تجاری زیر سقف قیمت، رقابت و تعیین قیمت کنند.

کد خبر 535425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.