بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان بر مسائل زیست محیطی متمرکز است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان بر مسائل زیست محیطی، آلودگی هوا، بحران آب و خشکسالی متمرکز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی‌پور امروز (یکشنبه) در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی شاهد ثبت روز حماسه و ایثار اصفهان در تقویم رسمی کشور هستیم که اتفاق بسیار خوبی است.

وی با اشاره به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: شاهد حذف تدریجی کتاب از سبد خانوارهای ایرانی هستیم و باید به دنبال این باشیم که سرانه مطالعه را ارتقا بدهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در شورای قبل در باب توسعه کتابخانه مرکزی بودجه‌ای مصوب و فعالیت‌هایی آغاز شد که هنوز تکمیل نشده و تذکر جدی من پیرامون تکمیل این فعالیت‌هاست.

وی با بیان اینکه بودجه خوبی برای خرید کتاب و تجهیز کتابخانه و تقویت بنیه مخزنی کتابخانه‌ها باید داشته باشیم، افزود: برگزاری رویدادهای شهری در حوزه کتاب و جریان‌سازی کتابخوانی در سطح شهر باید از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری باشد.

مهروی پور خاطرنشان کرد: معافیت و بخشودگی عوارض، اعطای تسهیلات با نگاه به مناطق کم برخوردار در راستای ایجاد مراکز مطالعه و حرکت در راستای دسترسی همه مردم به کتابخانه‌ها از جمله اقداماتی است که شهرداری اصفهان باید مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه امروز با آسیب‌های اجتماعی فراوانی از جمله حاشیه نشینی‌، طلاق، اعتیاد و کودکان کار در اصفهان روبرو هستیم، تصریح کرد: این موضوعات در حال رصد است، پیشنهاد می‌کنم شهرداری نسبت به مسئولیت اجتماعی سند یا لایحه‌ای جامعی را تهیه کند تا به تصویب برسد و با یکنواختی در مدیریت این مسائل روبرو شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهرداری نیروهای کارآمد فراوانی داریم که خوب است در پست‌های ویژه استفاده شوند. از نقاط قوت انتصابات اخیر، انتصاب نیروهای جوان بود، البته نقدهایی داریم هرچند که شورا دخالتی در انتصابات ندارد.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان بر مسائل زیست محیطی، آلودگی هوا، بحران آب و خشکسالی متمرکز است، گفت: نگاه به فرهنگ و گردشگری نیز موضوعی جدی است اما محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار نباید در بودجه مورد غفلت قرار گیرد.

مهروی پور تاکید کرد: تیم مدیریت شهری باید به بررسی بودجه‌های محرومیت زدایی ورود کند تا مشخص شود که چه میزان از بودجه محقق شده و گزارش کاملی در این باره داشته باشیم تا در حوزه محرومیت‌زدایی گام‌های جدی در تدوین بودجه سال آینده برداریم.

وی با بیان اینکه شهرداری نسبت به درآمد پایدار نیز باید دقت داشته باشد، افزود: سهم درآمد ناپایدار در بودجه‌ها زیاد است و باید به سمت سیاست‌های دقیق در کسب درآمدهای پایدار برویم.

کد خبر 535355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.