انجام اقدامات اجرایی فاز دوم پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س)

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از استمرار اقدامات اجرایی به منظور پیشبرد فاز دوم پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

به گزارش ایمنا، هادی حق بین اظهار کرد: هم اکنون تلاش برای محوطه سازی مسیر پروژه در بخش حدفاصل بزرگراه آیت الله سعیدی تا خیابان صاحب‌الزمان (عج) (به جز محدوده خیابان وحید تا خیابان مرادخانی که در فاز یک پروژه تکمیل شد) ادامه دارد و این در حالی است که بخش حد فاصل خیابان صاحب‌الزمان (عج) تا بلوار بهار نیز از پایان هفته جاری به مقاطع اجرایی فاز دوم پروژه افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات محوطه سازی در بخش حد فاصل میدان مدافعان حرم تا بزرگراه آیت الله سعیدی واقع در منطقه ۱۷ نیز از اواخر آبان ماه در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: این عملیات شامل مجموعه اقدامات خاکبرداری، تحکیم بستر و لایه‌ریزی است.

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیماتی که در نشست بررسی طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اتخاذ شده، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در حال بازنگری کلیات طرح در محدوده صنعتی پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) است تا مجموعه اقدامات عمرانی این پروژه بازآفرینی شهری با نیم نگاهی به ملاحظات معماری ایرانی- اسلامی انجام شود.

به گزارش ایمنا، پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی هشت کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است.

احداث پنج کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی با فضای سبز پیرامونی در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ به انضمام اجرای یکی از اصلی‌ترین قطعات باغ راه به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، احداث یک سازه خدماتی کوشک با محوطه پیرامونی و فضای سبز در محدوده منطقه ۱۸ از مهمترین اقدامات به ثمر نشسته در قالب فاز نخست پروژه به شمار می‌آید.

منبع: مهر

کد خبر 535351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.