سرقت برای گرفتن رضایت اولیای دم

زنی که ۱۸ سال پیش با همدستی شوهرش دو نفر از دوستان خود را به قتل رسانده بودند، پس از فرار از زندان، تصمیم به سرقت گرفت تا بتواند با پول‌های سرقتی، رضایت اولیای دم را جلب کند.

به گزارش ایمنا روزنامه همشهری نوشت: این زن که لیلا نام دارد اوایل مهرماه امسال و به دنبال سرقت میلیونی از خانه زنی سالمند، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی پرونده در توضیح ماجرا به مأموران گفت: به دلیل اینکه مادرم زنی سالمند و بیمار بود، از طریق یک شرکت خصوصی برایش پرستاری استخدام کردم که کارهای او را انجام دهد. وی ادامه داد: این پرستار هانیه نام داشت و به‌مدت ۴۵ روز به‌صورت شبانه روزی در خانه مادرم مشغول به کار بود تا اینکه مدتی قبل درخواست چهار روز مرخصی کرد. من هم قبول کردم اما پس از رفتن او متوجه شدم وی اموالی از قبیل عتیقه‌جات قدیمی، ساعت طلای مادرم، تلویزیون و… به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون تومان را دزدیده است.

با این شکایت، تحقیقات برای دستگیری هانیه آغاز شد. مأموران راهی شرکتی شدند که او را به خانواده شاکی معرفی کرده بود و مشخص شد که هانیه از حدود شش سال قبل در این شرکت مشغول به‌کار است. اما در ادامه بررسی‌ها معلوم شد نام واقعی او لیلاست و وی در همه این مدت با نام جعلی هانیه در شرکت پرستاری کار می‌کرده است. خیلی زود حقایق دیگری درباره این زن به‌دست آمد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که لیلا در سال ۸۲ با همدستی شوهر اولش دو نفر از دوستانشان را به قتل رسانده بودند که در همان سال از سوی پلیس دستگیر شدند. این زوج در دادگاه محاکمه و لیلا به تحمل ۲۸ سال حبس و شوهرش به قصاص محکوم شد. مدتی بعد حکم قصاص شوهر لیلا اجرا شد و این در حالی بود که این زن همچنان در زندان به سر می‌برد.

وی توانست پس از تحمل ۱۲ سال حبس، با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرد اما پس از آزادی فرار کرد و دیگر به زندان بازنگشت. مأموران در ادامه متوجه شدند لیلا پس از فرار از زندان با مردی ازدواج کرده و این مرد هم‌اکنون در شمال کشور مشغول به‌کار است. کارآگاهان با نیابت قضائی راهی آنجا شدند و پس از چند روز تعقیب و مراقبت موفق شدند زن سارق را دستگیر کنند.

سرهنگ سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: با کشف مقداری از اموال مسروقه در مخفیگاه این زن، وی اعتراف کرد که قصد داشته با سرقت از خانه شاکی و فروش اموال مسروقه، پول آن را به خانواده مقتولان بدهد و از آنها رضایت بگیرد که دستگیر شد.

وی ادامه داد: با اعترافات این زن برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 535304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.