بورس امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تداوم یابد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد سه هزار و ۳۴۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هزار و ۴۸ واحدی در سطح ۳۸۸ هزار و ۹۹۹ قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۲۳ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۲۷ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۶۱ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۵ هزار و ۷۶۳ و ۹۰ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد و ۱۰۲ و یک میلیارد و ۹۸۱ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تداوم یابد.

بورس امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار بازار

وزیر اقتصاد سه‌شنبه به مجلس می‌رود

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این هفته به بررسی وضعیت بورس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌پردازد.کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری در روزهای یکشنبه و سه شنبه (۲۳ و ۲۵ آبان ماه) جلسات خود را برگزار می‌کند.کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در روز سه‌شنبه با دعوت از خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان وی، ضمن استماع گزارش در خصوص مسائل اقتصادی کشور به بحث و تبادل نظر در مورد وضعیت بازار مالی (بورس) و میزان تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از جمله درآمدهای مالیاتی_حقوق ورودی و منابع مربوط به واگذاری‌ها خواهند پرداخت و در ادامه کلیات طرح نظامنامه برنامه‌ریزی و بودجه کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

خبرهای خوش برای استارتاپ‌ها در راه است

اسماعیل‌زاده، معاون پذیرش فرابورس گفت: برای شرکت‌های کسب و کار نوپا (استارتآپ‌ها) ضوابط خاص پذیرش تعیین شده و هیچ مانعی برای ورود آن‌ها به بازار سرمایه وجود ندارد و در پاییز و زمستان خبرهای خوبی برای ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه اعلام می‌شود.سال گذشته پنج تا شش شرکت برای ورود به بازار سرمایه درخواست دادند که از این تعداد فقط یک شرکت در دی ماه سال گذشته پذیرش شد و باقی شرکت‌ها بعد از درخواست اولیه نسبت به روز رسانی اطلاعاتشان اقدام نکردند.️ در حال حاضر علاوه بر یک شرکت که در دی ماه سال گذشته پذیرش شد و در حال درج نماد است، درخواست دو شرکت دیگر بروز رسانی شده و اطلاعاتشان طبق سامانه تکمیل و پرونده آن‌ها در حال بررسی است و ظرف هفته‌های آینده برای تصمیم‌گیری در اختیار هیئت پذیرش فرابورس قرار می‌گیرد.

اخبار شرکت‌ها

غبشهر: به استحضار سهامداران محترم می‌رساند قرارداد تحصیل ۵۱ درصد از سهام شرکت محصولات دریایی طعم آفرین صبا تولید کننده تن ماهی با برند "ساحل" به مبلغ ۳۳۹ میلیارد ریال از شرکت سی فود اینترنشنال هولد کو در جهت افزایش و بهینه سازی ترکیب محصولات تولیدی و قابل فروش شرکت صنعتی بهشهر به تأیید و امضای طرفین معامله رسید. لذا صورت‌های مالی و سایر اطلاعات آن پس از تکمیل فرآیند نقل و انتقال سهام شرکت مزبور در فواصل زمانی تعیین شده از طریق تارنمای کدال منتشر خواهد گردید. لازم به توضیح است بر اساس اطلاعات جاری اثرات درآمدی شرکت مزبور بر صورت‌های مالی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر به میزان ۱.۳ درصد خواهد بود.

ذوب آهن: مدیر فولادسازی ذوب آهن از افزایش ۳۵۰ درصدی محصولات صنعتی ذوب آهن اصفهان در نیمه اول سال جاری خبر داد.

سیاوش خواجوی با بیان این‌که در راستای رقابت در بازارهای هدف و تأمین نیاز مشتریان، کیفیت محصولات سرلوحه ذوب‌آهن اصفهان است، گفت: این شرکت با ارتقا توان علمی متخصصان خود و توسعه کارگاه‌هایی که در افزایش کیفیت محصول نقش به سزایی دارند به تضمین کیفیت محصولات خود پرداخته است. مدیر فولادسازی شرکت به کیفیت انواع ریل‌های تولیدی در ذوب‌آهن پرداخت و گفت: با توسعه کارگاه‌های کیفیت محصول توانستیم انواع ریل مورد نیاز کشور و بازارهای منطقه را بر اساس استانداردهای ملی و جهانی تولید کنیم.

اخبار بازار جهانی

اتیلن: اتیلن آسیا در هفته گذشته باز هم افت داشت و با کاهش اندک ۱۰ دلاری به هزار و ۷۶ دلار رسید.

وضعیت بازار همچنان کم رونق است و فاصله قیمتی سفارش‌های خرید و فروش زیاد است. تقاضای کم بازار ناشی از کاهش خرید تولید کنندگان محصولات پایین دستی مانند استایرن منومر و منواتیلن گلایکول به دلیل حاشیه سودهای پایین می‌باشد. همچنین کاهش نرخ عملیاتی تولید در برخی تولیدکنندگان پلی اتیلن و پی وی سی باعث کاهش تقاضای خرید اتیلن شده است. از طرفی مشکلات بارگیری در بعضی بنادر چین همچنان به قوت خود باقی مانده و دسترسی به محموله‌های اتیلن را با محدودیت مواجه کرده است. تولید کننده‌های اتیلن خوراک مایع نیز به دلیل قیمت‌های بالای نفتا و کاهش حاشیه سود نمی‌توانند قیمت‌های فروش خود را کاهش دهند که همه دلایل گفته شده منجر به کاهش رونق و حجم معاملات اتیلن در بازارهای آسیا شده است.

پی وی سی: قیمت PVC آسیا در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر ثابت بود. بازار در انتظار پیشنهادات ماه دسامبر توسط بازیگران اصلی بازار در هفته آتی می‌باشد.تقاضا در آسیا رو به افزایش هست. در هند نشانه‌های از افزایش تقاضا وجود دارد. تقاضا برای خرید PVC در روزهای اخیر به منظور تولید لوله افزایش داشته است. قیمت PVC هند در این هفته در هزار و ۹۰۰ دلار ثابت ماند. در چین بازار داخلی با کاهش ۴۰۰ یوانی مواجه شد اما معامله‌گرها می‌گویند وضعیت بازار بهتر شده و الان زمان مناسبی برای خرید است. قیمت PVC سی اف آر چین نیز در این هفته ثابت بود.

مس: قیمت مس در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به داده‌های تورمی چین و آمریکا با افت قیمت مواجه شد. داده‌های تورم آمریکا و چین بیش از انتظارات منتشر شد که منجر به افزایش نگرانی در رابطه با کاهش سرعت رشد اقتصادی و حرکت بانک‌های مرکزی دنیا به سمت سیاست‌های انقباضی شده است. قیمت‌های درب کارخانه در چین در ماه گذشته بالاترین سرعت رشد در ۲۶ سال اخیر را ثبت کرده و شاخص قیمت مصرف کننده نیز افزایش پیدا کرده است. در معاملات روز جمعه قیمت مس با توجه به افزایش قابل توجه صادرات چین، با رشد همراه شد. در ماه اکتبر، صادرات چین نسبت به سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. موجودی انبار مس خارج از انبارهای بورس فلزات لندن، در ماه سپتامبر با ۵۶ درصد کاهش با بیشترین افت ماهانه مواجه شد. کل موجودی انبار فلزات نگهداری شده خارج از LME برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و به ۶۷۳,۵۹۹ تن رسید. درخواست دستمزدهای بالاتر و شرایط کاری بهتر در چیزی بود که کارگران در اعتصاب‌های شیلی به دنبال آن بودند. این اعتصاب‌ها در ماه سپتامبر منجر به کاهش هفت درصدی تولید مس شیلی شد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 535285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.