دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا توسط افراد مبتلا به سرطان سینه

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سرطان سینه باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند زیرا آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد به دلیل دریافت واکسن کرونا پس از مدتی کاهش پیدا می‌کند.

روش‌های درمانی مربوط به سرطان سینه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن بیماران می‌شود و قرار گرفتن در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، سبب بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن می‌شود؛ بنابراین متخصصان معتقدند که دریافت دز سوم واکسن کرونا توسط بیماران مبتلا به سرطان سینه بسیار ضروری است و این دز از واکسن کرونا به اندازه دزهای اول اهمیت دارد.

به گفته متخصصان، لازم است افرادی که تحت شیمی درمانی، هورمون درمانی یا رادیوتراپی قرار دارند، دز تقویت کننده واکسن کرونا را دو ماه پس از دریافت دز دوم واکسن تزریق کنند. در صورتی که افراد دیگر جامعه می‌توانند ۶ ماه پس از دریافت دز دوم دز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کنند. توصیه شده است که بیماران مبتلا به سرطان سینه پیش از دریافت واکسن کرونا با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 535272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.